Fibaro Roller Shutter 3 zonnescherm stopt niet

Hallo,

Ik heb een zonnescherm met een domme motor, nu heb ik daar de Fibaro Roller Shutter op gezet. Scherm gaat middels de homey open en dicht. Ik kan een soort digitale ‘schuif’ op en neer bewegen in de app. Echter, kan ik het zonnenscherm alleen of compleet open of compleet dicht maken. Heb ik iets over het hoofd gezien qua installatie?

Heb je hem gekalibreerd?

Nee, ik begrijp niet goed hoe dit gaat. Als ik de optie aan zet, gebeurt er niks. Heb uiteraard de handleiding gelezen, ik vind de parameters niet waar men het over heeft. Ik heb op dit moment geen fysieke schakelaar aan mijn fibaro roller shutter 3 gekoppeld, weet niet of dit een probleem is.

Dat zit in de geavanceerde instellingen van de schutter

Scherm gaat dan 1x of 2x heen en weer.
Dat hij niet is gekalibreerd is waarschijnlijk de oorzaak dat hij alleen maar helemaal uit of in gaat.

Als ik hem op ‘ja’ zet, gebeurt er niks. Ik heb gelezen dat ik de parameter 151 op 1 of 2 kan zetten. Nu zag ik dat ik kan in voeren 151,?,?; er staat dan id, size,value;. Id is dan de 151, maar wat komt er dan bij size en vakue te staan?

Geen idee. Nog nooit iets met parameters gedaan.
Heb 5 rollershutters in gebruik en allemaal op deze manier gekalibreerd. Nog nooit problemen mee gehad

Druk je nadat je “ja” hebt geselecteerd wel op het :heavy_check_mark:?

Dan zal ik hem eens opnieuw installeren, kalibreren werkt nu gewoon niet. Zodra ik op ‘ja’ zet en opsla. Doet het scherm niks, relais klikt wel 3x maal achter elkaar…

Beste,

ik heb het zelfde probleem.
is het jou al gelukt?

mvg patrick.

Hallo, nee. Uiteindelijk heb ik de motor nog kunnen omruilen voor een met ‘gewone’ afstandsbediening. Heb er ook geen energie meer ingestoken, ivm de ergernis van mijn eerste configuratie.

Gr Mike