Fibaro Rookmelder v2 Flow Push melding bij brandalarm werkt niet

Hallo,

Ik heb een Fibaro Rookmelder gekoppeld aan Homey. Dat is prima gelukt.
Daarna heb ik een flow aangemaakt:

Als: Rookmelder gaat aan
Dan: Push bericht naar mij “BRAND!”

Vervolgens heb ik rook gemaakt en gaat de melder af maar ik krijg geen push melding.

Een andere flow (temperatuur lager dan logica) met pushmelding werkt wel gewoon.
Heb Homey aan en uit gezet. geunpaired, app verwijderd en het geheel nog een keer opnieuw gedaan.
Maar het werkt nog steeds niet.

Iemand een idee waar het aan ligt?

Zie je bij apparaten 3 dingen onder de rookmelder,rook,hitte en temperatuur en zijn deze ingevuld of zijn het streepjes?

Image-1

Oei idem zoals bij mij.is defecte sensor vrees ik,heb je deze pas gekocht?

Net vers uit de verpakking, en de 2e heeft precies hetzelfde.
Zou toch wel sterk zijn als beide kapot zijn.
En hij piept wel als er rook bij komt dus dan verwacht je toch dat de sensor werkt?

Oei ik heb mijne teruggestuurd naar Alternate daar hebben ze gezien dat er een defect is. Morgen komt mijn nieuwe toe hopelijk werkt deze wel. Maar als jij er al 2 hebt met hetzelfde dan zit er toch iets in homey denk ik.ofwel slechte serie

Ik heb het idee dat het ergens in de communicatie tussen de sensor en Homey app zit.
Ben dan benieuwd of die van jou morgen wel werkt.

Volgens Alternate zou hij defect geweest zijn.nu ik had ook dit idee eerst.dus ben benieuwd.maar bij athom heb ik ticketje ingediend hiervoor ,ze gingen het ook bekijken maar nog niks terug gehoord.kan idd bug in app zijn.zou je ook ticketje hiervoor indienen aub?en zeker ook vermelden dat je streepjes hebt… Hoe meer problemen hoe eerder opgelost hoop ik
.

Heb ik ook al gedaan

De app is ook van athom dus ze hoeven het enkel te testen en het zelf te ontdekken dat het niet gaat

Laat eens weten wat reactie is van athom

Ze krijgen hem ook niet aan het werk.
Heb nu diagnostisch rapport van de Fibaro app moeten sturen en de versie van Homey.
Daarnaast heb ik gemeld dat jij hetzelfde probleem hebt, misschien handig voor hen om het te bundelen.

zal vanavond de mijne eens testen

Ben benieuwd:

I’ll forward the Diagnostics report to our development team so they can analyze it.

I may contact you again if we need any further information regarding this issue, or if we want to merge the cases. You can always ask other users with similar problems to contact me at support@athom.com.

Hier net hetzelfde terug met de nieuwe werkt niet. Zal dus toch aan homey liggen of is het slechte serie?

Denk dat de Fibaro app van Homey niet meer helemaal goed communiceert met de detector.
In laatste update staat “Enhancements to the FGSD-002 Smoke Detector”.
Misschien dat het daar fout is gegaan en dan moet het ook weer opgelost kunnen worden…

Vind ik ook,hoe sneller hoe beter

Las net dit topic en keek ook bij mij zelf. Maar ook hetzelfde probleem als bij jullie.

Even kleine opheldering voor er ook dingen rond gaan die niet waar zijn.

Alleen omdat er een - staat wil niet zeggen dat hij niet werkt bij het afgaan van het alarm.
- betekent alleen dat hij de huidige staat niet weet vanwege dat de rook melders slapen 99% van de tijd en je de huidige status dus niet kan ophalen.
Homey vraagt de huidige status wel op als de rook melder wakker word, maar het kan voor komen dat de rookmelder deze niet goed ontvangt.

1 Like

Als je er rook in blaast zou hij toch moeten reageren he, detector reageert op de rook maar er verandert niks in homey en ik krijg geen melding