Fibaro switch 2 ivm LED drivers (Update)

Ik wil met een fibaro switch 2 een aantal GU 5.3 LED lampen schakelen aangesloten op LED drivers. Nu lees ik dat deze switch alleen werkt met gloeilampen en halogeenlampen. Het lijkt er op dat LED lampen problemen geven. Als ik zoek op internet lees ik tegenstrijdige berichten dat het wel en niet zou werken. Ik weet dat de dimmer 2 wel werkt maar ik wil graag deze module gebruiken ivm een dubbele schakelaar die 2 lampcirquits schakelt.

Mijn vraag zijn er ervaringen met de hierboven genoemde situatie?

Update: Inmiddels de Fibaro Double Switch 2 geïnstalleerd en het werkt al een paar dagen probleemloos. Op switch 1 zitten 4 GU 5.3 LED lampen (12V) via 2 LED drivers aangesloten. Op switch 2 zitten 4 halogeen spotjes aangesloten. Het enige probleem is dat op switch 2 geen vermogensmeting plaatsvindt maar dat is een bekende bug en zal neem ik aan in een nieuwe release van de Fibaro app worden opgelost.

I would not know what could be the problem. Dimmers sometimes give problems on LED because the power usage is too low. But a switch should work.

Heb je hier een linkje voor?

En hoe weet je dit?

In dat linkje staat dat de switch problemen kan opleveren(zijn weinig problemen gemeld zo te zien) en dat de Dimmer2 dit wel kan.

Dat heb ik ook gelezen maar mijn vraag is of er ervaringen zijn met het gebruik van genoemde combinatie.

Even in het kort, en hopelijk in een beetje menselijk taal uitgelegd:
(zelf zo snel niet aan gedacht, maar zeker iets om over na te denken).

Als een led driver opstart (aan gaat/stroom krijgt) verbruik het heel kort (milli seconden) veel meer stroom (kan wel tot 6x de amperage zijn dan hij normaal vraagt, bij goedkope drivers).
dit zorgt voor een kleine vonk tussen de contacten van de relais waardoor het zichzelf vast kan lassen (contact kan niet meer goed open na de tijd).
De wat duurdere drivers/lampen zijn hier vaak voor beveiligd en vangen dit zelf op.

in principe kan een relais wel redelijk wat aan kwa vonk, dus ik zie het niet zo gauw gebeuren met maar een paar lampen.

Zelf geen praktische ervaring mee though, ken het alleen theoretische.

Bedankt voor je heldere theroretische uitleg. Ik denk dat ik het maar ga proberen er zijn slechts 4 led-lampen aangesloten van 5 Watt bij 12 Volt. Dit resulteert aan de primaire kant van de driver slechts een geringe stroom. Zelfs bij kortstondige 6x hogere (piek)stroom valt dat nog ruim binnen de limiet van van de switch. Theoretisch geen probleem lijkt mij…