Fibaro Thermostaatkraan bagger

Bedankt voor het meedenken en alvast fijne dagen

Als er wat mee te denken viel had ik dat graag gedaan. Nu is het alleen maar mee-ergeren en daar heb ik geen behoefte aan.
Jij ook :+1:

Ik zou me er niet zo druk om maken dat doe ik al

1 Like

:popcorn:

1 Like

@Willem_de_Boer Ik heb een Zipatile gehad, daar deed de Fibaro thermostaatkraan het ook niet op. Ik weet niks van de software erachter maar ik heb het idee dat het ergens bij Fibaro ligt (of Zipato en Homey voeren hetzelfde beleid)

@harmenkuijer Het blijft mij verbazen wat een wisselende ervaringen ik lees over de Spirit. Ik heb ze juist ipv de Fibaro’s in huis gehaald en ik vind ze een verademing…

Nou ik heb het de afgelopen maanden nog een paar keer geprobeerd maar werken gaat deze thermostaatkraan met homey in ieder geval niet.
Ik zou hem bijna op gratis af te halen zetten.

Ik heb er nog vier liggen, mocht je belang hebben :wink:

Hahah bedankt! Maar ik ben helaas al voorzien

lijkt me meer een z wave
netwerk probleem.

Developer tools / z-wave netwerk routing controleren.

Bij geen of slechte verbinding werkt geen enkel device naar wens.
Bij twijfel zou ik controler en device op 1 meter afstand gaan testen.

Hoop dat er uitkomst komt. Want na 2 jaar zou bij mij de zooi al lang in de ton liggen. Respect voor je geduld:)

Ja ik geef niet zo gauw op zeker omdat dat ding 80,- euro gekost heeft (170, - ouderwetse guldens) maar als het nu met homey 5.0 nog niet lukt gaat ie echt de kliko in. Bedankt voor uw reactie

Echt… Na 20 jaar nog? :face_with_raised_eyebrow:

Ja hoor ook na 20 jaar nog dan merk je pas hoeveel dat flutding gekost heeft. Als het in guldens was geweest had ik dat vod nooit gekocht. Werkt overigens nog steeds niet!!

Moet je ook 20 jaar inflatie meerekenen…

1 Like

Kan beter meerekenen hoeveel tijd ik in dat ding heb gestoken dan had ik nu twee maandsalarissen extra gehad

Of je verdient geen drol of je bent geweldig goed in overdrijven. Gezien het verloop van dit topic vermoed ik het laatste.

Gefeliciteerd je hebt de thermostaatkraan gewonnen!!

Hou maar. Die van mij werken prima.

Kan het me absoluut niet voorstellen maar ik zal dan wel een nono zijn ondanks het feit dat ik al 25 jaar een succesvol it-bedrijfje beheer.
Roepen dat ze bij u goed werken helpt niemand verder en vertel het anders even aan Athom dan kunnen die het vervolgens aan mij doorgeven want die snappen het helaas voor uw geloofwaardigheid zelf ook niet.

Dan denk ik dat het geen Fibaro FGT-001’s zijn. Ik heb er ook een jaar mee gestoeid, @Willem_de_Boer heeft gelijk, het zijn bagger dingen, althans als je ze met een Homey wil gebruiken. Homey heeft al jaren problemen met z.g. FLiRS (Frequently Listening Receiver Slave) apparaten, en het ligt toch echt aan Homey, het bewijs is dat ze op diverse andere HA systemen wel werken.

Advies aan @Willem_de_Boer probeer ze te verkopen, sinds ik dat gedaan heb en naar Tado ben overgestapt ben ik reuze tevreden :ok_hand:

Na 2 jaar ellende nu alsnog 4 maanden spuien dat ze bagger zijn, het een probleem van Athom is ( :face_with_raised_eyebrow:) en je inmddels 2 maandsalarissen hebben gekost is inderdaad veel zinvoller :+1: