Homey Community Forum

Fibaro thermostaatkraan FGT-001 werkt niet

Beste allemaal,

ik heb nu al mijn tweede thermostaat mogen ontvangen omdat de eerste defect was (achteraf niet overigens) maar ook deze thermostaat werkt niet.
Ik kan hem keurig toevoegen aan homey en alles lijkt in orde maar de thermostaat reageert niet op de bediening in de homey app. Als ik de thermostaat met de hand bedien dan reageert de kraan en zet bijvoorbeeld de afsluiter dicht.
Wanneer ik inlog op Homey developer lijkt alles goed te staan behalve zw_wakeup_enabled die geeft “false” aan en het zou kunnen dat de thermostaat daarom niet reageert echter ik heb geen idee hoe ik die instelling op “true” zou moeten zetten.
Wanneer ik op Homey developer signalen stuur naar de thermostaatkraan dan komt alles positief terug en meld deze dat er verbinding is met de thermostaat.
Een basic on/off signaal wat ik stuur op de developersite zet de kraan open of dicht.
Deze melding “TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK” krijg ik als ik via de developersite een test naar de thermostaat stuur maar kan er verder niets over vinden.
Kortom ik weet het ondertussen niet meer en ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Bij voorbaat alvast enorm bedankt.

met vriendelijke groet,
Willem