Fibaro thermostaatkraan gerapporteerde temperatuur 0,0

Beste,
Juist een Fibaro thermostaatkraan (FGT-001 EU v4.3) gemonteerd en gekoppeld aan Homey V2.0
Kijk op bijgevoegde screenshot. De gerapporteerde temperatuur staat altijd op 0,0°.
Terwijl het echt wel warm is :sunglasses: Enig idee hoe ik daar de gemeten temperatuur kan krijgen.
Er is geen externe temperatuursensor. Ik kan de temperatuur meten via de rookdetector.
Beste groeten,
Pascal Gysels

Verplaatst naar Nederlands .

hoor je daar niet een losse temperatuur meter bij te kopen?

Dat is optioneel. Trouwens die communiceert niet rechtstreeks met Homey maar met de Fibaro kraan.
Dus ik zie niet in waarom die dan plots wel zou rapporteren.

Ik heb hetzelfde probleem.

Zie ook dit topic.

Hallo,
Ik begrijp van Robbshop dat de temperatuur alleen wordt gemeten mét een externe sensor. Zonder externe sensor wijst de meting 0,0 graden aan.

Wat me ook bevreemd is dat Homey een pagina in het icoon van de radiatorknop aanmaakt, die vervolgens geen gegevens krijgt van de Fibaro radiatorknop: ‘Er is nog geen apparaat historie’. Die komt volgens mij ook niet. Ik zal het melden bij Athom.

Ik kan tweedehands Fibaro radiatorkranen kopen (firmware 4.0.4). De bedoeling is om via homey radiators te sturen. (dus zonder Fibaro hub)
Ik lees hier op het forum heel tegenstrijdige berichten over deze kranen. Ik las ook ergens (vind de bron niet meer terug) dat de firmware van belang is voor succes met Homey.
Heeft iemand relevante ervaring hiermee en kan me adviseren of ik die kranen best zou kopen of niet?

Firmware vraag : geen idee.
Zonder uitwendige temp meter geven ze 0,0 graden. Geen apparaathistorie. Op Homey krijg je de ingestelde temp. Dat is alles. Ze regelen de temp wel, maar het motortje is wel luidruchtig. De kamertemp meet ik via de rookdetectoren.
Om eerlijk te zijn, ik zou geen Fibaro radiatorkranen meer kopen.

Beste, je meet de temperatuur via rookdetectoren zeg je, hangen deze aan de plafond dan?
Ik deed dit voordoen ook, maar dit gaf een vertekend beeld, omdat de warmte altijd aan het plafond warmer is dan bv op een hoogte van 1m70
Hoe heb je dit opgelost?
Ik hang ze nu op een hoogte van max 1m80

Dat is op de slaapkamers met laag plafond. Ze meten idd wat boven de realiteit, maar dat maakt mij niet veel uit.