Fibaro wallplug meten energie in flow probleem

Ik probeer met een Fibaro Wallplug in een flow de energie van een wasdroger te meten en een pushbericht na het droogprogramma te sturen.

Wanneer ik in de flow de tussenstekker sleep kan ik alleen aan uit selecteren en niet de energie meting. In de wallplug staat alles ingesteld zoais omschreven in de handleiding op pagina 12, 13 en 14.

Wat doe ik verkeerd??

Hoi Roy,

Homey versie? De homey heb ik 1 maand. Ik heb de Fibaro wall plug als tussen stekker geinstalleerd. Wanneer ik bij apparaten de wallplug selecteer kan ik de verbruikte vermogens gewoon zien. Firmware btw is 1.15.13. En de instellingen van de wallplug zijn ingesteld volgens de handleiding van Fibaro.

Zou je een flow kunnen posten waar het niet lukt?
Of vertellen in welke kolom je de kaart probeert te slepen?
En anders ff hier kijken. Staat een leuk voorbeeldje van de droger klaar flow. Kan je misschien ideeen opdoen?

Roy, deze mogelijkheid zie ik dus niet. Ik ga de wallplug eens opnieuw af en aanmelden. Bedankt voor jeberichtje,

Roco, ik trachtte deze flow te maken maar ik kom in kolom 1 alleen maar met een mogelijkheid aan/uit van de wallplug. Hier gaat het dus al mis. Dankje voor je bericht.

Je hebt waarschijnlijk je plug geinclude als “light attached” (of als 1 van de andere opties) dit is al een lang open staande bug (gefixed in homey v2 btw) dat de meter trigger kaarten alleen zijn als je “other” selecteerd bij het includen.
Helaas moet je hiervoor nog wel opnieuw pairen (ook niet meer nodig in homey v2)

Caseda, dit was idd het proleem. Even de wallplug afgemeld en aangemeld en nu werkt het. Bedankt allemaal!

Hoi Rocodamelshe, ik ben een avond met je voorbeeld bezig geweest maar loopt vast op een aantal instellingen die je schijnbaar van te voren moet doen. Ik heb wel de energiemeter is veranderd en ik kan wel aanmaken logica energie is groter dan 80 en dan houdt het op.
Is er ergens een filmpje of andere voorbeelden dan die jullie noemen waar het stapsgewijs ook de eerste variabelen aangegeven wordt hoe in te stellen? Ook een flow starten snap ik maar die zal toch eerst aangemaakt moeten worden? Ik loop in elk voorbeeld vast. https://forum.athom.com/discussion/3890/measure-used-power-of-the-washing-machine
bvd
Homey v2 - Fibaro wallplug Z-Wave plus
Wens: wasmachine meten, seintje wanneer ie klaar is en reset stand voor volgende meting.

Kan ik wel een flow voor maken in de Flows afdeling ja.
Hier komt hij te staan.

Bedankt, ben benieuwd. Het zou dan mooi wezen als het inclusief verbruik en reset verbruik was.

Eerst maar zorgen dat je de flows aan de praat krijgt denk ik?

Edit: Post staat er op @Bramweer