Homey Community

Fibaro wallplug status probleem

z-wave

Ik gebruik meerdere Fibaro tussenstekkers. Wat mij uitermate bevreemd is dat ik niet zie of de wallplug na een commando de schakelactie correct heeft uitgevoerd. Doe ik iets verkeerd? Homey firmware 1.5.13

Dus je bedoelt dat de stekker wel schakeld, maar hij in de app niet veranderd? of tewel de status komt niet door!!

Roy,

In de app lijkt het of de wallplug schakelt maar in werkelijkheid gebeurd er niets. Ook is de afstand van de Homey tot de wallplug (de wallplug schakelt) echt kort. Enkele meters gaat maar na ca. 6 meter is de communicatie weg.

Ik vroeg je dit, omdat je in eerder door jouw zelf geopend topic, over het zelfde praat!!

Echter op de vraag van @Rocodamelshe reageer je niet meer.

Ok. Dus het is eigenlijk niet zo zeer het probleem dat de stekker het niet doet maar meer dat je daar geen melding van krijgt?
Dan moet ik je verwijzen naar de GitHub issue tracker van Homey .
Aangezien dit een community forum is en Athom niet actief meeleest is dat de beste plek.

Ondertussen maak je wel je melding in andere topics hierover.

Still the same status problems. If I switch the wallplug in the Homey app it shows the Fibaro wallplug is off while the wallplug is still on (there is a distance problem I think). I am not using associations. The z-wave protocol shout use bi-directional communication but this still doesn’t work. Or is the problem the Homey??? I regret I bought the Homey and Z-wave modules.

en

Same problems here. I’m using Fibaro doorsensor 2 (z-wave) and an Fibaro Wallplug. Home says the light is on but the wallplug doesn’t switch! Very annoying!!

Dus eigenlijk beetje raar om opnieuw een topic te openen voor het zelfde probleem toch !!! juist terwijl je op je eerdere topic niet mee reageert.

Roy,

Ik reageerde niet op het advies om het probleem te melden, ik nam dit ter kennis aan.

Maar , zoals Roy ook al aangeeft, heb je al een topic geopend die over hetzelfde probleem gaat.
Het is niet nodig om meerdere topics te openen met hetzelfde onderwerp.
Zoals in je andere topic staat moet je die issues (als het al een issue is behalve dan de afstand tot Homey die te groot is) melden bij Athom in dit geval omdat zij de makers zijn van deze app.
Het enige verschil met het andere topic is datde issue tracker verplaatst is.
Deze is op slot. Mocht je daar problemen mee hebben neem dan gerust contact op met mij of een andere moderator.