Filmware terug zetten

ik heb sinds de nieuwe filmware update problemen met de Philio sensoren en al mijn z-wave valt regelmatig weg, dat is sinds de nieuwe update gebeurd, nu wil ik graag de vorige terug zetten want dat werkte prima, maar is dit mogelijk en hoe doe je dit.
Hebben trouwens meer gebruikers hier last van ?

Als je het Homey + abonnement hebt dan maakt Homey elke nacht een volledige backup en kun je dus terug naar de vorige versie.
De laatste 7 backups worden bewaard.
Kosten zijn €1 per maand.

Is dat zo? Ik dacht dat alleen dingen als devices/flows/instellingen gebackupped werden, niet het hele OS. Plus dat het voor OP natuurlijk te laat is om nu nog een backup te maken :wink:

Euh, is dat de Chinese versie? Liever de originele van Athom gebluiken.
:cn:

2 Likes


Hmm, goeie,
Bij het overzicht van de laatste 7 backups staan ook de firmware versies, dus ga ik ervan uit dat je terug kan zetten naar een van die versies.

Ja ik heb een abbonoment maar dat is al weer te laat jammer genoeg, maar ook ik wist niet dat de firmware ook terug gezet kon worden

Ik doe zelf de backup up handmatig … en ik doe dat pas wanneer ik iets ingewikkelds heb uitgedokterd … veel verandering heb gedaan…en vlak voor een firmware verandering.

Denk dat we over een paar maanden … voor slechts € 1 euro per maand … er een extra backup-dag bij kunnen kopen als ut meezit :grimacing::v:

8.0.6 stable is niet zo stable als het lijkt.
Deconz blijft crashen, dus dan maar terug naar de vorige versie.
Gelukkig heb ik wel een abonnement… oh lekker … na een herstel gaat Homey alsnog de laatste firmware installeren…

Iemand een idee hoe ik terug kan naar 8.0.5?
(ik weet dat Deconz niet meer ondersteund wordt ;-))

Zodra een firmware “stable” genoemd wordt kun je niet meer terug naar een vorige versie.

1 Like

Ik was in de veronderstelling dat ik dan nog wel terug kon naar een vorige versie via het backup abonnement.

Nee, backups voor Homey zijn wat dat betreft nogal uitgekleed: je krijgt altijd de meeste stabiele firmware terug, en de meest recente versie van de apps die je geĂŻnstalleerd hebt (je kunt dus ook niet terug naar een vorige versie van een app via een backup).

1 Like

Heb het daarom uitgezet.

1 Like

Behoorlijk frustrerend een back-up die niet aan je verwachtingen voldoet.
Ik dacht dat een back-up een totale kopie van mijn Homey Pro zou zijn.

@Emile kunnen de back-ups niet verbeterd worden?
Dus echt terug naar de voorgaande firmware versie.

Heb ik best een eurootje meer voor over per maand :wink:

Ditto!

En neem meteen de geĂŻnstalleerde apps mee, reken desnoods een fee per opgeslagen gb aan data.

1 Like

Je kunt ook vragen of ze de firmware verbeteren :thinking: :wink:

1 Like