Flow deur vergeten

Hallo allemaal!

Ik ben een beetje aan het spelen dat als de laatste persoon weg is en er staat nog een deur open hier een push bericht van te krijgen. Dan met de naam in het push bericht van de deur die open staat.(heb verschillende deur sensoren op de deuren zitten). Nu zou ik van een aantal dus niet van elke een push meldingen willen krijgen als ik vergeten ben deze dicht te doen. Is dit te verwezlijke ik een flow? Of moet ik dan voor elke sensor een nieuwe flow maken?

Alvast bedankt maar weer eens!

Misschien biedt Heimdall app een uitkomst. Voor je het alarm erop zet checkt hij de sensoren.

Ik heb een paar flows gemaakt die samenwerken:

  1. “Activeer alarm”: als laatste persoon weg, schakel flow in “alarm voordeur”, “alarm balkondeur”, etc (verlichting uit ed.)
  2. Alarm uit: als iemand thuis komt (een gebruiker dus), schakel “alarm voordeur”, “alarm balkon”, uit en verlichting aan".
  3. De flow “alarm balkondeur” stuurt een pushbericht “deur staat open”.
  4. Omdat de automatische aanwezigheids detectie niet betrouwbaar/snel genoeg is, heb ik een virtuele knop toegevoegd die ik handmatig kan bedienen: “alarm aan/uit”. “Alarm aan” zegt dat iedereen weg is. Dit start automatisch de flow “activeer alarm”, en als de balkondeur nog open staat, komt er meteen een bericht “balkondeur staat open!”

Als je meerdere deuren hebt, is het volgens mij het handigste om per deur een flow te maken die per deur een pushbericht kan sturen. Je kunt dan één flow “check deuren” aanmaken die de afzonderlijke flows start (en stopt).

Hoop dat dit helpt.

Dit is idd ongeveer hoe ik het nu ook heb gedaan. Was eik een manier aant zoeken om alle deuren idd in 1 flow te krijgen maar dit werkt ook prima :slight_smile: