Flow die een flow overruled (of zoiets)

Hoi een ieder,
Ik heb de Fyrtur rolgordijnen van de zweedse meubel gigant op de slaapkamer hangen aangestuurd door homey werkt allemaal flitsend iedere ochtend om 8:15hr gaan ze open en om 19:00hr gaan ze weer dicht maarrrrr ik zit in onregelmatige diensten en als ik nachtdienst heb gehad en ik lig een keer vroeg op bed smorgens dan gaan de rolgordijnen zoals je verwacht om 8:15 open heel vervelend natuurlijk nu heb ik dit opgelost door een flow te maken dat ze na een minuut weer dicht gaan, korter wil helaas niet, maar die moet ik zelf elke keer in en uitschakelen nu blijft het aan me knagen dat dit toch anders kan ik bedoel om de 10 dagen heb ik 2 nachtdiensten jullie voelen hem al wel aankomen de bedoeling is dus dat om de 10 dagen de de gordijnen niet om 8:15 maar bv om 14:00hr omhoog gaan heeft er iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

En heb ik nog een vraagje weet iemand een goede app die m’n weerstation sensoren kan uitlezen deze werken op de 868MHz het betreft een Bresser 5-1 heb al gezocht in de apps maar kan tot zover niets geschikts vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken en alvast een hele goede jaarwisseling

je kunt een Flow ook uit schakelen (disabelen) en inschakelen (enabelen) d.m.v. een andere flow!

Ik heb het vergelijkbaar voor mijn rolluiken. Heb ifttt op mn telefoon geinstaleerd en de flow zo ingesteld dat als deze opgeladen word dat die dan niet open gaat. Werkt hier in ieder geval goed.

Gr. Stefan

Of je maakt een variabele genaamd nachtdienst. Je maakt een flow, bijv iedere 10 dagen zet variabele nachtdienst op ja. Nog een flow, iedere 11 dagen zet variabele nachtdienst op ja. In je normale flow die de gordijnen open of dicht doen neem je bij EN als variabele is nee op en bij ANDERS start een flow(met de naam van de volgende te maken flow). Dan de laatste flow die je maakt, ALS deze flow is gestart, bij DAN laat je de gordijnen open of dicht gaan en zet variabele nachtdienst op nee.suc6

1 Like

Je kan eventueel ook werken met een virtuele schakelaar. Die vervolgens op gepaste tijden aan laten schakelen en die opnemen in je flows . Optie hierboven vind ik persoonlijk een mooiere oplossing :white_check_mark:

Je zou kunnen kijken of je iets kan met deze app: https://homey.app/nl-nl/app/nl.netactive.homey.ical2voice/iCalendar-to-Voice/

Ik heb hem zelf niet gebruikt, maar hiermee kan je online agenda’s gebruiken voor triggers. Dus als je je rooster in een online agenda hebt zou het wat voor je kunnen zijn.

Edit: typos en autocorrect :grin:

1 Like

Via IFTTT en google calendar kan je alles koppelen op tijden wat je maar wil. Zo heb ik bijvoorbeeld een flow die vakanties herkent in google calendar en dat de verlichting 's avonds automatisch schakelt.

2 flows;

Flow 1:

Wanneer; je thuiskomt tussen 2:00AM en 7:00AM
Dan; disable flow gordijnen openen sochtends
En; start countdown van X uur.

Flow 2:

Wanneer; countdown reaches 0
Dan; enable gordijnen flow again.

Hallo allemaal allereerst de beste wensen voor 2020 iedereen bedankt voor jullie reacties heb ik weer iets te knutselen voorlopig :slight_smile: ik ga hier mee aan de gang :+1: en laat het jullie weten .
Groet Erwin