Flow Heiman rookmelder

Vandaag de Heiman rookmelder gekoppeld aan mijn Homey.
https://www.robbshop.nl/rookmelder-z-wave-plus-heiman

Koppelen ging prima, maar een flow doet het niet.
Ik heb een test gedaan met een brandende krant en de rookmelder in de rook gehouden.
De rookmelder gaat wel af maar geen notificatie op mijn telefoon zoals ingesteld in de flow.
Ik heb ingesteld:

Als:
De rookmelder gaat aan
Dan:
Stuur stuur een pushbericht: Rookmelder alarm.

Vreemd. Ik heb dezelfde rookmelder en bij mij werkt het perfect.
Je kan als test trouwens het knopje indrukken, dan wordt de flow ook getriggered.
Is de pairing wel goed gegaan?

Is het een optie om hem te verwijderen en opnieuw te pairen?

Wellicht een plaatje van je flow, om mee te kijken?

Heb je een foto van de flow die je gebruikt? :wink::+1:t2:

1 Like

Getest. 1 keer gelukt daarna niet meer.
Als ik bij apparaten kijk en dan in de instellingen van het apparaat staat er Ja rookmelder.
Moet dit gereset worden of gaat dat vanzelf?
Of moeten er nog in de instellingen van de rookmelder via het tandwiel dingen gewijzigd worden. Bijv. de wakker worden interval etc.

Nee. Hij doet het gewoon vanaf het begin

En hoever is Homey verwijderd van de rookmelder?
Bij mij staat Homey in de woonkamer.
Rookmelders hangen op de eerste en tweede verdieping.
Ik hoop niet dat ondanks z-wave plus er nog een z-wave repeater nodig is ofzo.

Ik heb een Fibaro besteld.
Maar net ook ervaren dat het uitmaakt waar de Homey staat in de woonkamer.
Hij stond eerst naast de SONOS playbar. Ik weet niet of daar misschien toch iets van een magnetisch veld vanaf komt of zo.

Hier precies hetzelfde

Het werkt 1 of 2x daarna niet meer

Als ik in de developer Kijk staat er ook achter device unreachable en bij 1 zelfs offline

Zelfde probleem hier.
De rookmelders doen het, maar meldingen komen regelmatig niet door op de Homey en deze blijft ook een uitroepteken aangeven.

Ik zie jouw naam bij de app staan, @TedTolboom.
Weet niet hoe ik Espen Ljosand te pakken krijg en zie geen github oid.
Kun jij helpen? Ik zie meer topics in de community hierover…

If you type @ followed by Espen Ljosand you get the nickname @eval :wink:

Thx @TedTolboom!

@eval: Although this is a Dutch part of the community Forum, I suspect (by your name) that you do not speak Dutch? :slight_smile: I contact you , because you are the developer of the Heiman app.

What is written above is that we have some troubles with the Heiman Z-Wave Smoke detectors. They do not seem to update on Homey. Some stay in alarm state on Homey, although the sensor itself is not in alarm state.
If we press the button for testing the devices, this does not seem to reach Homey.

Can you help us out please? Would be great… Thanks in advance!

Hi,
Can someone tell me if the Heijman smokedetectors from China also
work in homey.?

Thx

Zit daar een verschil in dan? Neem aan dat ze allemaal uit China komen? Heb nog eens nagevraagd, maar het model nummer komt overeen met die, welke in NL worden verkocht.

Can you help us out here, @eval?
Or is the app not supported anymore?

I do have a reliable connection now it seems, but the alarms do not returm to a normal state in Homey. It keeps saying there is an alarm after testing…

Kan iemand mij vertellen of ik de Heiman rookmelder ook kan triggeren als sirene voor mijn alarm?

Voorbeeld:

ALS Heimadall alarm getriggered
DAN Heiman rookmelder alarm aan

of…

ALS Heiman rookmelder rook gedetecteerd
DAN Alle Heiman rookmelder alarm aan

Bedankt!

Nee, dit kan niet

Hier heeft mijn flow ook 1x gewerkt. Daarna staat hij in alarm (! Teken) en waarna de flow niet opnieuw gestart wordt bij het testen.

Beste Henk,

Hier precies hetzelfde probleem. Het forum blijft angstvallig leeg qua antwoorden. Heb jij nog iets gehoord of een oplossing gevonden voor dit probleem?

Welk probleem refereer je aan?
De meldingen die niet doorkomen en het niet resetten was bij mij opgelost door het plaatsen van een Z-Wave router tussen Homey en de rookmelder(s). Zo heb je beter bereik en een betrouwbaarder Z-Wave netwerk.
Als je bijv een Heiman smart plug kiest kost het je ook geen extra app in Homey.
Werkt bij mij nu perfect!