Flow kaartje DAN, kaartje ANDERS werkt vreemd

Ik heb een flow waarbij het de bedoeling is dat als de bewegingssensoren in de gang aan gaan de lichten aan gaan en de zandloper wordt omgedraait. Als de bewegingssensoren uit gaan dan moet de zandloper worden omgedraait.

Echter bij het uit gaan werkt dit niet gied. Ik zie dat als de bewegingssensoren niet doen toch de zandloper wordt imgedraait. Wat doe ik niet goed?

Wat je nu doet, is als het bewegingsalarm aan gaat, controleren of:

a) Zone is gang
b) Gang lux < 75
c) Lamp zijn uit

Dan: scene activeren, zandloper omdraaien, notificatie sturen.

Als de zone niet gelijk is aan gang, gang lux >= 75, of lamp aan is, dan draai je de zandloper om en stuur je ook een notificatie.

1 Like

Dus stel zone is niet gang, maar bijv woonkamer dan gaat het kaartje ANDERS in werking? Moet het kaartje ook nog aan de andere voorwaarden voldoen? Dus werkt ANDERS ook als ergens in huis > meer dan 75 lux is, of ergens anders in huis een lamp uit is?

Alle kaartjes in EN = waar, dan triggered hij de DAN kaarten.
Als 1 van de kaartjes in de EN niet waar is, maakt niet uit welke, dan triggered hij de kaarten in de ANDERS rij.

De trigger (beweging gedecteerd) activeer echt alleen bij beweging geactiveerd, niet bij deactivatie, dat heeft een eigen kaart en behoort een 2e (aparte) flow te krijgen

1 Like

Top ik had een verkeerde interpretatie, heb de flows aangepast. Ik deed de aanname dat aks beweging aan ging en niet aan de voorwaarden voldeed dat dan de kaart bij als imgedraaid werd, dus als beweging aan en voldoet niet dan dus als beweging uit gaat, dan anders. Thx guys​:clap:t2::clap:t2: