Flow met spiegelverwarming, hue strip

hallo allemaal.

In onze nieuwe badkamer wil ik graag een flow maken waarbij ik de hue strip kan aansturen en de spiegelverwarming.

Om de spiegel wil ik een philips hue strip maken voor een mooi verlichtingseffect. De spiegel heeft ook een verwarmingselement erin zodat ij niet beslaat.

Nu heb ik achter de spiegel maar 1 aansluitpunt zitten die nu geschakeld worden met een schakelaar op de muur.

Daarnaast is er nog een schakelaar voor de plafondverlichting.

Wat voor slimme schakelaars kan ik hiervoor het best gebruiken en hoe kan ik dit het beste aansluiten op 1 contactpunt?

Ik hoop dat jullie wat ideeΓ«n of voorbeelden hebben :slight_smile:

  • Stekker van Hue strip knippen en direct in lasdopje stoppen achter de spiegel zodat deze altijd onder spanning staat.

  • Tussen dat zelfde lasdopje en de spiegelverwarming plaats je een inbouw schakelaar naar keuze (z-wave / zigbee / kaku /wifi).

Op deze manier kunnen ze onafhankelijk van elkaar schakelen. Bv. de Hue Strip m.b.v. een bewegingssensor, en de spiegelverwarming met een luchtvochtigheidssensor.

1 Like

En wat voor schakelaar zouden jullie dan aanraden om de verlichting ook nog aan te zetten met de schakelaar? :grin: