Flow om alles uit te zetten

Ik heb 1 flow gemaakt waarbij in de woonkamer een gedeelte van de verlichting aan gaat.
“Woonkamer Half”
Een 2e Flow met dat wanneer het buiten donker is dat de overige lampen aan gaan.
“woonkamer Alles Aan”

In de 2e flow heb ik onder “and” flow 1 opgegeven en onder “then” de rest wat ik aan wil hebben. Dat werkt prima.

Nu wil ik 3e flow maken met naar bed gaan.
Dus alles van de eerste 2 flows moet uit gaan en de ganglamp moet aan gaan.

In die derde flow had ik onder “and”, alles wat aan staat benoemd en onder "alle lampen die in de eerste 2 flows staan op uit toegewezen… Maar wanneer ik deze 3e flow aanstuur gebeurt er helemaal niets.

Hoe kan ik er voor zorgen dat alles uitgezet wordt?

Alle 3 flows stuur ik aan door vanuit virtual device app, modus te kiezen en een viruele knop heb aangemaakt.

voor de duidelijkheid kun je beter de flow even delen (in de flow editor rechts boven “delen” of “share”

Als onder “and” lamp al uit is dan loopt de flow niet verder. Geeft dit aan als ik op test klik, geeft dit aan met uitroepteken rechtsboven op betreffend kaartje.

De bedoeling is dat bij het naar bed gaan alles uit gaat ongeacht de situatie of lamp aan of uit is.

Ok, ik ga eens wat meer stoeien met die virtual device kaartjes. Voor dit systeem had ik klikaanklikuit. Voor een scene moest je dan alle stappen onder elkaar zetten. Ik dacht dat het hier ook zo werkte. Moet dit opnieuw gaan leren. Wat ik wel mis is soms stukje uitleg wat zo een kaartje doet. Bijvoorbeeld dat je een database hebt wat elk kaartje doet, nu is het steeds uitproberen en soms weet je niet waar welk kaartje, je nodig hebt. Alvast bedankt tot zover, ik ga morgen of maandag eens volop aan de slag en laat het even weten of het gelukt is.