Flow reageert niet op knop

Goedemorgen,

Ik gebruik de Robbshop Wall Controler 8 button (zigbee). Hiervoor heb ik de bijbehorende app geïnstalleerd en de wandzender toegevoegd. Tot zover geen probleem.
Alleen wanneer ik een simpele flow maak met:

When - Er is een knop ingedrukt
Then - Stuur push bericht knop - scene naar mijn telefoon.
Of bij When - Een scene is geactiveerd group 1 - ingeschakeld.
Dan gebeurd er helemaal niks. Moet ik nog iets extra’s doen wat ik niet weet?

ps. de wandzender ligt om te testen naast homey.

Mvg,
Jeroen

Hmmmmm zou moeten werken.

Ik heb zelf de z-wave versie. Die werkt perfect.

Bij mij is trouwens group 2 de bovenste twee knopjes.
Ik weet niet of dat bij de zigbee versie ook zo is .

Probeer anders dit eens

Ik zal het vanavond eens proberen.

Helaas, gisteren getest maar dat heeft niet gelopen :-(. Heb de vraag inmiddels ook uitstaan bij Robbshop zelf, en anders maar retourneren.

Hebben jullie deze al aan de praat gekregen?

Dank

misschien is iets meer info wel handig van mjn kant.

Ik heb de z-wave versie van deze zender maar krijg heb niet functionerend. Wat ik nu heb geprobeerd is:

als: zones-wallcontroller - een knop word ingedrukt
en: logica - “tag” is precies : “Knop”=2
dan: schakel lamp aan

ik denk dat dit de manier is om het werkend te krijgen maar heb het idee dat de logica stap het probleem is.

Heb je mijn post gelezen?

Je werkt niet met een tag, je werkt met ALS een scene is geactiveerd en kiest dan voor de betreffende button

Hi,

Heb ik gedaan maar dat werkte niet… maar toen met het gebruik van dimmen.

Nu nogmaals geprobeert maar dan alleen aan en uit en dat werkt :slight_smile:

Dimmen heb ik nog niet aan de praat gekregen met ingedrukt houden van de knopen.

Ik denk dat dimmen alleen kan als de dimmer/lamp start/stop helderheid transitie ondersteund

Bij mij is deze optie er alleen bij de Fibaro dimmers.

Dus starten bij indrukken en stoppen bij loslaten.

Ik heb al een keer een verzoek gedaan om dit ook toe te voegen bij de IKEA lampen.
Volgems mij is het alleen maar een software dingetje in de desbetreffende app

Ben er nooit meer achteraan gegaan omdat ik het achteraf gezien niet echt gebruik. Ik heb voor elk scenario wel een flow (licht scene).
Zou ik alsnog manueel willen instellen dan roeptoeter ik dat naar de Google speaker of ik pak de app.

Iemand inmiddels een procedure om deze 8 knipa wallcontroller werkend te krijgen in homey?

Iets meer info is wel handig. Wat werkt er niet? Welke versie heb je? Zigbee of Zwave etc
Ik heb er 6 draaien zonder problemen.

Sorry, betreft zigbee variant met 8 knoppen (4 sets 1/0).


Ik kan ze wel aanmelden op de Robbshop app. Maar de knoppen zijn niet te configureren. Of ik zie iets over 't hoofd…

Wat bedoel je daar precies mee. Lukt het niet om ze toe te voegen in een flow ofzo?

Ja inderdaad, kun je eens laten zien hoe ze bij jou geconfigureerd zijn? Ik heb een flow gemaakt met een scene maar lijkt erop dat niets ontvangen word in homey. Is er iets van een debug mogelijkheid in homey?

Misschien heb je hier wat aan

Ik heb diezelfde zigbee variant, maar na binnen de scène de groep te kiezen, kan ik allen kiezen “ingeschakeld” of “uitgeschakeld”. En geen van de knoppen leidt tot enig reactie.

Nu tot 2x toe een apparaat van Robbshop waar ik niks aan lijk te hebben.

Ik heb dezelfde wandzender en had soortgelijke problematiek. Het toevoegen van het apparaat duurt sowieso erg lang en ik heb het idee dat daar iets verkeerd gaat.

Ik heb daarna een factory reset gedaan om hem daarna opnieuw toe te voegen waarna weer andere knoppen het niet deden. Wat mijn gevoel bevestigd dat hij een time out krijgt of iets dergelijks tijdens het toevoegen en de geslaagde knoppen toevoegt en de rest laat zitten voor wat het is.

Na 5 keer een factory reset (van de wandzender) te doen en opnieuw toevoegen deed hij het eindelijk. Afstand tot de Homey lijkt niet veel verschil te maken. Om te kijken of alle events het doen kun je het beste een flow maken, waarin het event “er is op een knop gedrukt” deze geeft vervolgens weer twee variabelen die kunt laten uitspreken door Homey.

MrFloppy. Hoe heb jij hem toegevoegd? Welke stappen heb je gevolgd?
Bij mij werkt soms button 1, na een nieuwe reset, werkt dan button 1, 2 en 3.
Opnieuw gedaan dan werkt alleen button 1 en 3. Maar nooit alle 4.

zoek op dit forum op “8 knops” er staan al talloze ervaringen hiemee.