Flow schrijven voor verwarmen alle kamers separaat

Ik heb een homey, 8 Radiator kranen van Dalfoss (Z-wave) en een KAKU schakelaar in de ketel AMU 500. Hoe maak ik een flow die bij warmtevraag van 1 van de kranen de ketel aan zet en weer uit als die warmtevraag vervalt?
Als idee had ik voor iedere kamer een eigen aan flow en een eigen uit flow maar dat is al 16 flows en het nadeel is dat als er 1 flow uit schakelt de andere flows niet meer gehaald worden, en het systeem uiteindelijk niet werkt. Dus bij elke uit flow nu de β€œen” functie toegevoegd met alle andere kranen uit en bij alle aan flows dito.
Ook heb ik aan alle flows toegevoegd de gemeten temperatuur waarde en de buitentemp waarde Kan dat niet eenvoudiger?

Enige wat mij nu te binnen schiet om te voorkomen dat je allerlei β€œen” kaarten moet gebruiken is met een number variable. Dat je een flow per radiatorkraan hebt die bij een warmte vraag +1 doet op die variable, en weer -1 bij vervallen warmtevraag.
Vervolgens een flow die kijkt naar die number variable dat zodra deze groter is dan 0 de KAKU schakelaar aanzet.

Ik begrijp alleen niet helemaal waar je de gemeten temperatuur en de buitentemp voor wil gebruiken in die flows?

Goede tip al zie ik daar nog even niet de vermindering aan flows, de kranen roepen gemeten temperaturen en ingestelde temperaturen die ook niet altijd hetzelfde zijn dus die gemeten temperatuur geeft aan of de ingestelde temperatuur hoger of lager is, waardoor dus wel of geen warmtevraag ontstaat

Ach so, helder. Nee het worden niet minder flows, (daar zie ik ook even geen mogelijkheid nog voor) maar ze worden zo wel iets overzichtelijker misschien. Omdat je niet meerdere β€˜en’ kaarten hoeft aan te maken met die checken of er ergens een warmtevraag is.

Heb het zelf ook proberen op te lossen. Ziet er ongeveer zo uit:

If
elke 5 minuten

EN
Zone 1 vraagt GEEN warmte
Zone 2 vraagt GEEN warmte
(zoveel extra zones als je wilt, zonder beperking door de Max. van 3 β€˜EN’ condities)

Dan
CV uit

Anders
CV aan

De kwestie van warmte vraag heb ik in een berg flows gezet. Dat moet ik nog ombouwen met behulp van 1 vd Schedule Apps die zijn verschenen.

En dit gaat alleen maar werken natuurlijk als de cv-ketel geen warm water levert. Er vanuit gaande dat de TS een plug achter de ketel heeft zitten natuurlijk.

Wat bedoel je met een plug? Mijn CV heeft de handoek droger in de badkamer als bypass alleen nu is die bijna altijd heet omdat ik een aan/uit situatie heb met mijn flows zodat de ketel bijna continue warm water rond pompt

Ow sorry, verkeerd gelezen. Maar je doet met die amu 500 de ketel aan en uit schakelen via de thermostaat aansluiting?

Ik gebruik de Homey verwarmingsregelaar app die op zich prima werkt, daarnaast heb ik voor de woonkamer een groep (GROUP) gemaakt zodat die 3 radiatoren samen hetzelfde doen en voor het trapgat/hal boven beneden ook een groep die doen ook samen hetzelfde.
Mijn probleem is nu nog het vaak aan en uit gaan van de ketel, ik heb daar al wel 10 minuten vertraging in gezet per flow om knipperlicht effect te voorkomen

Nee er is verder geen thermostaat behalve een virtuele die gestuurd wordt door de Homey verwarmingsapp, de AMU500 maakt of breekt het contact

Kan je me vertellen waar ik jouw "anders"kan vinden. Ik heb alleen als, en, dan

Maak een extra kaartje, click en hou het kaartje beet totdat hij van kleur veranderd en sleep hem dan naar beneden.

Ik heb dat geprobeerd en zie soms inderdaad het woord anders maar verder kan ik er niks mee

Je kan er zeker wat mee als je weet hoe.
ALS je een knop in drukt DAN zet lamp aan, ANDERS zet lamp uit.

Aha OK top gevonden, ik ben ook nog maar een Homey beginneling hahaha, Ik zie dat je bij en ook een of functie hebt super dat vereenvoudigd zaken

Dit is trouwens de complete flow. Gaat anders vast iemand over zeuren dat hij niet klopt :wink:

Top dank je, zo zie je maar als KNX professional kan je mij nog wat leren als Homey beginneling. Ik programmeer bijna dagelijks grote KNX installaties van vaak meer dan 250 componenten en ik zie de Homey als een interessant consumenten product