Flow verlichting / lightning

Hallo,

Ik wil een flow creeen waarbij de fibaro motion sensor een Philips Hue lamp aanzet door middel van een Philips Hue Bridge. In de nacht, gedimd en overdag wat feller door middel van voor en na zonsondergang instelling. Zie de afbeelding hoe ik nu de flow heb opgesteld. De Fibaro zie ik reageren maar de lamp gaat niet aan. Wat staat er fout?

I want to create a flow where the fibaro motion sensor turns on a Philips Hue lamp by means of a Philips Hue Bridge. In the night, dimmed and during the day a little bit brighter through before and after sunset setting. See the picture how I have created the flow. I see detection on the Fibaro but the lamp does not react. What is going wrong?

Help :relaxed:

Je EN kaarten zeggen dat het vóór zonsopgang moet zijn maar ook NIET na zonsondergang… Dat spreekt elkaar een beetje tegen…
Denk dat voor zonsopgang EN na zonsondergang logischer is.

Hee Peter,

Bedankt voor je reactie.
Zoals je het omschrijft staat het nu ook exact. Als ik de vinkjes aanpas dan wordt voor > na en andersom. Dat gaat dan toch goed?

Eh, inderdaad, my mistake. Ben niet helemaal wakker geloof ik…

Maar heb het net getest en de twee kaarten spreken elkaar tegen. Het kan dus blijkbaar niet én na zonsondergang EN vóór zonsopgang tegelijk zijn. Het één staat blijkbaar automatisch gelijk aan de ander.

Je kan dit zien als je de flow test. Dan verschijnt er een rood kruis bij één van de 2 beweringen, onafhankelijk in welke van de twee fases je nu zit. Als je dan de kaarten omdraait verschijnt het kruis bij de ander.

The flows forum is an English forum, consequently i’ve moved this thread to the Dutch forum.

Excuse me, thanks anyway :wink:

Dank Peter voor meedenken.

Gisteravond ben ik verder gegaan en de twee kaarten spreken elkaar niet tegen, mits je in het goede dagdeel zit ben ik achter gekomen. Ofwel als de zon schijnt moet het wel ‘‘na zonsopkomst’’ en ‘‘voor zonsondergang zijn’’. Ik heb de lamp nu wel op beweging aankregen, maar niet consequent. De ene keer gaat hij netjes aan en uit na verloop van tijd, maar de meeste keren zie ik de bewegingsdetectie afgaan maar geen reactie van de lamp…

Ik zoek het nu in de instellingen van de motion sensor, zie afbeelding. Zien jullie iets vreemds?

Bedankt!

Je kan hier toch het kaartje ’ het is overdag’ voor gebruiken. Als die waar is dan zet je de helderheid op x en als die niet waar is ( anders ) dan zet je de helderheid op y. Of snap ik het niet?

Ik zou de pulse gewoon op 1 zetten (tenzij je dan veel valse meldingen krijgt, maar aangezien hij binnen hangt lijkt me dat sterk) en de blind time op 5 of 10 seconden (hoe lang duurt het voor je van de overloop af bent?).
Daarnaast denk ik dat het toch de bedoeling is om maar 1 voorwaarde te gebruiken en niet alle twee. Logischerwijs is het ofwel voor/na zonsondergang ofwel voor/na zonsopgang. Wat Jeroen zegt kan natuurlijk ook.
Dan wordt je flow een stuk simpeler en zal het waarschijnlijk gewoon werken.

Dus:

ALS beweging
EN na zonsondergang
DOE helderheid 50% + START flow
ANDERS
DOE helderheid 75% + START flow

Lightning? Vermijdt deze flow dat de bliksem?
A must have for anyone! :joy:

Het is even geleden maar ik heb wel een oplossing gevonden!!

Voor onze situatie in ieder geval :face_with_hand_over_mouth: De Fibaro kreeg ik simpelweg niet naar mijn zin. Die heb ik verwijdert en er een Philips Hue Motion gehangen, werkt perfect. De Hue Motion is een stuk eenvoudiger maar nog steeds ruim voldoende opties voor deze situatie.

Bedankt voor het meedenken!

:+1: