Flows blijven werken maar zijn onvindbaar

Goedenavond,

Vandaag heb ik al mijn Philips hue lampen uit de Homey gehaald en weer gekoppeld aan de Hue bridge (dit omdat ik een hoop stabiliteitsproblemen heb wanneer ik ze rechtstreeks aanstuur via de Homey.

Ik heb de lampen netjes verwijderd in de Homey app en vervolgens allemaal weer gekoppeld via de philips hue app in Homey. Echter nu gebeuren er rare dingen! Er zijn flows verdwenen die voorheen de lampen aanzetten dmv mijn xiaomi bewegingsmelders.
Voorheen schakelde deze Xiaomi bewegingsmelder 1 lamp bij mijn bureau.
Nadat ik de lampen heb overgezet (flows niet verwijderd) gingen ineens alle lampen in de woonkamer aan op het moment dat de bewegingsmelder beweging registreerde. Vervolgens ben ik gaan zoeken welke flow dit veroorzaakte, echter de flow die geactiveerd word door deze bewegingsmelder die staat niet meer tussen de flows! Hoe haal ik deze ‘verdwenen’ flows terug om ze volledig te verwijderen?

Ik heb nu om het probleem te omzeilen de betreffende bewegingsmelder verwijderd en opnieuw toegevoegd waardoor ik van bovenstaand probleem af ben, maar blijkbaar zijn er nog ergens verborgen/onvindbare flows die toch actief zijn…

Ik hoop dat iemand hier wat op weet!

Groeten Sjoerd

Wellicht beide hue apps eerst verwijderen. Daarna herstarten en de app installeren die je wilt gaan gebruiken.

Heb je al in de web flow editor gekeken? https://flow.homey.app/

En anders als de flows er zijn kun je ze zeker hier terugvinden:

Ga naar Homey Developer Tools
En voer de derde voorbeeld regel uit:
Homey.flow.getFlows();
Alleen even leren json code te lezen.

Edit:

Heb je misschien een flow deze zone is actief => doe alle lampen aan is de zone of zo?

Om het laaghangend fruit meteen maar te plukken. Heb je al gechecked of je hebt gefilterd in je flows? Ik zie namelijk niet dat je dat noemt bij het ‘zoeken’. Verder lijkt het erop dat er een flow actief is die triggert als een zone actief wordt. Wat @Dijker zegt

1 Like