Foscam ip camera

Kan je met de nieuwe app ook een snapshot naar telegram sturen?

Iemand deze foscam app al geprobeerd? Zijn er toevallig inmiddels al meer apps beschikbaar voor camera’s?

Ja app geprobeerd en werkt prima. Heb ook de image grabber en die werkt met telegram. De foscam app alleen via de email. Maar beide kan natuurlijk.

De Foscam app kan nu ook met image tags omgaan sinds de laatste update. Dus telegram gaat ook. Heb Imagegrabber, Synology en Foscam app geprobeerd. Voor alledrie geldt dat de vertraging tussen moment snapshot en foto ontvangen rond de 20 a 30 seconden is. Dit wordt veroorzaakt door Homey en niet door de apps. In het verleden had de ontwikkelaar van de Imagegrabber, email, Synology, Telegram app een eigen imagetoken. Toen was trigger, snapshot maken en versturen bijna instant. Helaas ging Athom zich er hierna mee bemoeien. @Jorden zou van mij best zijn eigen tags weer mogen herintroduceren. :slight_smile:

1 Like

Ik heb de “dan” kaart gebruikt met stuur afbeeling. Hierin de tag van de snapshot gemaakt.
Ik had verwacht dat deze afbeelding dan te zien is in de homey app. Maar helaas niets.
Waar gaat deze heen?

Naar het emailadres wat je op moest geven?

Hoi Remco,

In de Homey app is nog geen support voor images.

Met je huidige flow verwacht ik dat de app de foto via de mail naar je wil sturen.

In de instellingen van de app kun je dit volgens mij instellen. (Je smtp server iig).

Via email is inderdaad in te stellen bij instellingen waar je alle gegevens in moet vullen. Dat stond los van deze flow.
Onderstaande afbeelding was genoeg om een email te kriigen

Vervolgens was er een update dat een losse snapshot image gemaakt kon worden en kwam er een nieuwe kaart bij in de “dan” flow waarin je apart kan kiezen, stuur afbeelding.

Dat is deze kaart
Screenshot_20190321-081031_Homey

Na een update kwam er een andere kaart in de “DAN” flow.

Snapshot image.

De stuur afbeelding met Tag kun je gebruiken voor een nieuwe flow.

Voorbeeld Telegram:
ALS er een nieuwe snapshot is gemaakt dan, DAN stuur bericht met image tag uit de stuur afbeelding.

Ok duidelijk. Thks :slight_smile:

Ik vind dit een zeer mooie app, ik gebruik deze flow dus.

Voordeurbel
Als een knop is ingedrukt.
En
Dan Maak een snapshot.

Bij deze 2 simple kaartjes krijg ik de foto al en nog zeer snel ook.
Ik dacht echt dat ik er nog een 2e flow bij nodig had namelijk onderstaande.

Stuur foto
Als Snaphot is gemaakt
En
Dan tag “Snaphot” stuur afbeelding.

Als ik deze flow ook nog bouw krijg ik een 2e foto ongeveer 2 a 3 sec later.

Ik snap het niet helemaal maar het werkt perfect met 1 flow.

homey V2.0.5
foscam V1.2.4
cam FI9900EP V2.74.1.71

Ik voeg hier even de flow toe, dit is alles wat ik gebruik foto maken en opsturen via mail naar telefoon.

sorry deze dus.

1 Like