Foscam niet meer met Homey?

Waar zijn de mods, dit is een NL topic! :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hahaha <- Nederlandse lach!

3 Likes

I approve of the explanation and the open conversation. But I do not approve about the method of saying that ā€œCompanyā€ is better than ā€œCommunityā€. I guess 90% of the stuff you use to power Homey is community made. You run possible a open source Linux, which is heavily community built. Using lots of software build by community. Going more and more away from open source destroys Homey more than keeping it strong. Iā€™m already looking for alternatives and possible gonna pull my apps if I ever find an alternative to Homey.

Be open, either make it possible for us to select the company developed app or the community app. See the statistics on what we would chose and ratings.

also to add - what would Athom be without a community? Broke!!! flips finger in anger

  • Non NL user caring for community.
1 Like

Donā€™t get me wrong, Iā€™m not against open-source or community apps at all! Itā€™s just that for big brands that many users rely on every day, itā€™s better in the long-run if theyā€™re maintained by the manufacturer themselves.

As for using the community app, we donā€™t prevent you from installing any open source app using the Homey CLI or other community-powered methods.

5 Likes

Well, you do not exactly enable us to do it easily. What about creating a community section on your official store? :slight_smile:

There is so much you could do instead of thinking money money money! :slight_smile:

The product is top notch, it is one of the best and simplest to chose frome. But making community apps so hard to install is just ā€¦ making me hate it a bit more every day! :wink:

Sorry, ik heb ook nog een betaalde baan,
Ik kijk hier vanavond even naarā€¦

[English]
Sorry, I Also have a paid jobā€¦
Will read back this evening and clean-up / move splitā€¦

3 Likes

Donā€™t worry about it :slight_smile:

Tja wat kan ik zeggen; @evdpol ik heb je app lang gebruikt en ben daar dankbaar voor, maar er er is ook wel wat voor de ā€˜long-runā€™ support van de officiele fabrikant te zeggen.
Voor nu ben ik even over naar de Foscam official om te zien hoe die werkt, maar ik ben blij dat er een backup van jouw app is via de community store.

1e verandering die ik zie is dat nu tijdsynchronisatie mogelijk is naar de camera, maar daar is vervolgens geen kaartje van beschikbaar om op te nemen in een flow. Dat zou pas handig zijn, want soms gaat de boel stroomloos en lukt het de camera daarna niet een ingestelde timeserver te benaderen (wat op zich al raar is), en dan heb ik soms dagen de verkeerde tijd. Elke dag ff de tijd goed zetten via een flow zou dan een oplossing zijnā€¦

ik heb je app lang gebruikt en ben daar dankbaar voor, maar er er is ook wel wat voor de ā€˜long-runā€™ support van de officiele fabrikant te zeggen.

Waarvoor dank, en wat je zegt is waarschijnlijk waar, maar het kan ook de andere kant op werken. Om support te vragen bij een groot internationaal bedrijf voor een bug in ā€˜maarā€™ een Homey app, zal misschien niet zo hoog op de prio lijst komen te staan dan het zou moeten. Ik was oprecht trots op mā€™n app, en wilde zeker als iemand met een idee / bug kwam, dit zo snel mogelijk oppakken. Bij grote bedrijven is het nog maar te bezien.

Er is voor beiden wat te zeggen, en Athom kiest hierin wat hun denken dat het beste is voor Homey.

1e verandering die ik zie is dat nu tijdsynchronisatie mogelijk is naar de camera

Als ik had geweten dat hier behoefte aan was, had ik dit erin gebouwd. Vraag en aanbod zeg maar. :wink:

2 Likes

Nou dat is een beetje een ander probleem, ik zou niet goed weten hoe.
Ik kan hier op het forum wat schrijven, in de hoop dat de ontwikkelaar meeleest. Dat gaat bij actieve apps zoals de jouwe en bijv Tuya Cloud wel goed.
Ik kan een paar woorden kwijt in de recentie van de app, in de hoop dat dat aankomt.
Ik kan gaan speuren naar de bron op github/lab, maar ik ben een beetje software leek, dus dat vind ik al ver gaan.

Zo heb ik wel wat requests voor sommige apps, maar geen idee hoe de ontwikkelaar te contacterenā€¦

Ben ik helemaal met je eens. Er is geen goede ā€¦ ā€˜feedbackā€™ plek. Ik vindt forums over het algemeen erg onoverzichtelijk en moeilijk te volgen. Waarschijnlijk is 80/90% van de Homey gebruikers geen programmeur, dus de naam GitHub kennen de meeste niet. Ook al staat er een link in de omschrijving van een app, een account aanmaken is ook al een te grote stap.

Misschien een in-app feedback functie toevoegen in de Homey App? I dunno, maar je hebt zeker een punt.

In de app store staat bij veel apps een link naar het betreffende forum item (In ieder geval voor apps die door mij zijn gemaakt :wink:). Daar kun je denk ik het beste een verzoek plaatsen. Voor de gevorderde / technisch onderlegde Homey gebruikers is Github ook een goede optie.

1 Like

Dat is HELEMAAL de limitā€¦
Het gaat om respect voor iemands werkā€¦
Een goede communicatie en een dankjewel is wel het minste wat je mag verwachten.ā€¦

En dit is dus het grote probleem met homey, je koopt voor een hoop geld hardware waar een app van is, en als je pech hebt werkt het plots niet meer omdat de app weg is, nu al paar keer gehad, waardeloos.

Heb je hier ook voorbeelden van? Misschien bestaat er ondertussen een (beter) alternatief of kan deze via CLI alsnog geĆÆnstalleerd wordenā€¦

Of via de nieuwe geweldige Community App-Store!

3 Likes

Jazeker! Ik heb ook alleen een Homey en heb de Walliā€™s gewoon toegevoegd. In de eerste versies van de app ging dat niet altijd goed maar sinds een maand of 5 gaat dat probleemloos.

You did try to do it in a correct way. Some mistakes are made but you own up to these mistakes.

We all make mistakes. Not the mistakes but the way we handle them determine who we are. I still think you are a great company with a awesome product that I enjoy everyday and that I will recommend to anybody.

The harsh comments and outrage is unfounded and not deserved in my opinion. The bad actor in this case is Foscam. If they want to do the right thing they should buy the app from Edwin for a fair price.

Keep up the good work!

Rene

1 Like

Ik zie echter geen reden waarom ze twee Focscam apps niet tegelijk kunnen aanbieden. Want er zijn twee Hue appsā€¦

1 Like

Home(y)kit !