Fout cli installatie

Gebeurt ook niks

Tenzij je zo’n modern ding hebt dat DNS rebinding attacks blokkeert.

You can connect Homey through usb maybe

no i have homey in netwerk and yes i am in the same ip range

I meant you can try to connect through usb and maybe then you can logon & reach Homey…

Dan zou dat lokale adres toch gewoon moeten werken? Enige wat ik met nu kan voorstellen is dat het adres en Homey ID misschien niet correct wordt ingevuld of dat je misschien toch niet op hetzelfde netwerk zit. Of iets dat poorten blocked op het lokale netwerk?

Onder liggende code hier uitvoeren zou je de juiste 2 adressen moeten geven.

new Promise(async (resolve, reject) => {
  const info = await Homey.system.getInfo()
  console.log(info);
  console.log(info.wifiAddress);
  console.log(info.cloudId);
  
  const local = `http://${info.wifiAddress}/api/manager/system/ping?id=${info.cloudId}`
  const localSecure = `https://${info.wifiAddress.split(':')[0].split('.').join('-')}.homey.homeylocal.com/api/manager/system/ping?id=${info.cloudId}`
  
  resolve({ local, localSecure });
})

Ik had bij het installeren via cli ook hetzelfde probleem. Op de een of andere manier connect het met 127.0.0.0 ipv het homey ip . Gok dat daar het probleem zit. Installatie ging wel goed . Misschien homey in de windows dns zetten, indien deze via hostname connect. Heb me er niet echt in verdiept verder gezien het doet wat ik wilde.

Vanavond weer even een poging wagen. Als ik in me router kwijt die geeft het ip adres af en daar heb ik hem ook op een vast ip gezet. Straks weer proberen

Op zich wel, maar waar komt die :8000 vandaan? Mijn Homey luistert niet op die poort.

Klopt die moet 80 zijn. 8000 was een dev poort blijkbaar.

heb net nog even in me router gekeken en ip adres is echt de goeie heb ook even de firmware geupdate van de router maar dat maakt ook geen verschil.

heb wel een back up draaien van me oude homey. heb hem toen overgezet naar de nieuwe een pro
maar dat zou geen probleem moeten zijn eigenlijk lijkt mij

net nog even zitten rommelen hij werkt !! bedankt voor de ondersteuning / meedenken mannen
compliment !!

Zou je de oplossing willen delen? Misschien handig voor anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

1 Like

heb node.js 12 geinstalleerd ipv v16
me router firmware update geen idee of dat iets gedaan heeft kwa oplossing.
op github nieuw bestand van de app gedownload.

eerste poging deed zelfde als wat hij al maanden doet β†’ melding homey offline in het rood
tweede poging werkte het wel deed de installatie en in homey stond de app er in.

geen idee wat de oplossing heeft gedaan / gefixt maar hij werkt gelukkig

kreeg de tip van Bas van het athom team via de mail om node.js v12 te gebruiken.

nogmaals bedankt voor de ondersteuning mannen