Fujitsu airco koppelen

Hoi allen,

Ik ben nieuw hier en nog niet in het bezit van homey, maar overweeg deze aan te schaffen.
Ik hoop hiermee mijn huidige screens te kunnen gaan bedienen (somde rts) en onze airco’s (fujitsu uitgerust met WiFi module( werkt middels fglair app)) heeft iemand ervaring met beide?

Uiteraard is het straks de bedoeling verder uit te breiden met lampen, deurbel, sonos, etc

Gr mark

Om te beginnen kun je in de app store zoeken naar merk/model van je apparatuur om te zien of er een app voor is. Is die er niet, dan is de kans niet groot dat je het werkend gaat krijgen met Homey (Somfy RTS is volgens mij wel ondersteund, maar voor de Fujitsu airco’s kan ik niks vinden).

Somfy RTS werkt prima. Als er voor de airco geen app is kun je het werkende krijgen met Sensibo Sky. Helaas wel weer een extra investering. Maar de laatste werkt perfect.

Thx voor de antwoorden! Ik was er al wel een beetje bang voor idd dat rechtstreeks aansturen lastig gaat worden omdat ik de airco’s van Fujitsu onderdaand niet in de app tegen kom.

Ik had inderdaad ook al naar de optie met de sensibo gekeken. Allen had ik m’n twijfels of dat goed werkt (maar volgens Marcel dus prima!) tado heeft dit ook iemand daar ervaring mee?
Ik denk dat deze manier van aansturen nog even moet landen in m’n gedachten gezien de airco’s net 4 weken hangen en de WiFi module nog geleverd moet worden en aangesloten (2 stuks a 150,- en ze kunnen niet retour)

Misschien een stomme vraag, maar ik zag wel dat de app waar ze mee aangestuurd worden vanuit Fujitsu, nl FGLair, wel zou moeten samenwerken met Google Home.
Is daar iets mee te doen?

De somfy had ik idd al gevonden!

Mogelijk nog een optie (ik heb zelf geen ervaring met de airco’s), maar je kunt ze wel koppelen aan IFTTT, die je weer kunt koppelen aan Homey. Lijkt me makkelijker dan Google Home.

Via Google home zou het inderdaad moeten werken FGlair smart home. Helaas krijg ik hem niet werkend omdat hij steeds aangeeft dat mijn username/ passwaord niet corret is, dit terwijl ik dezelfde gebruik voor de standaard app FGflair

Iedereen bedankt! Ik denk dat we binnenkort iig de homey aanschaffen. Hoe we de airco werkend krijgen weet ik dan nog niet :man_shrugging:

Ik denk dat Google of ifttt niet zijn wat ik ermee wil, als ik het goed heb geef je hier alleen een opdracht mee om een bepaalde actie uit te voeren.
Ik zou graag een soort kopie van de FGLair app zien waarbij je temp, ventilator etc kan regelen.

Dus denk dat dan sensibo of tado word.
Tenzij iemand een ander idee heeft

Hoi Mark, is het nog gelukt om de Fujitsu airco,s te koppelen aan Homey?

Hoi Jan,

Ik heb de aanschaf van homey nog even uitgesteld en dit dus niet werkend.
Er kwamen naast de Homey teveel kosten bij, zoals bv de evt tado of sensibo units, maar ook een kastje van somfy om de screens te bedienen.

Stiekem hoop ik dat er voor homey apps komen waardoor ik het tado/sensibo verhaal over kan slaan. Daar zou de voorkeur naar uit gaan.

Ben jij voornemens de fujitsu airco’s te koppelen?

Wij krijgen binnenkort ook een Fujitsu airco. Ik ben van plan deze te koppelen via de Sensibo. Ik denk dat het qua kosten weinig uit maakt omdat je anders een wifi module erbij moet kopen en die zal ook rond de 40 a 50 euro kosten gok ik zo.

Deze WiFi modulen zitten bij ons reeds in de airco’s bij het gebruik van de sensibo werken helaas niet alle functies welke je vanuit Fujitsu wel hebt.
Vandaar dat ik ook aangaf dat het extra kosten zijn (bij ons)
Tevens gaf onze installateur aan enkele klanten te hebben welke de sensibo geplaatst hadden en later een WiFi module geplaatst te hebben ivm wegvallende verbinding (tussen sensibo en airco, ir dus) en de beperking in bediening.

Dat is zonde dat je functies mist inderdaad… Welke zijn dit dan bijvoorbeeld die niet werken met de Sensibo? Ik heb momenteel namelijk geen idee hoeveel functies er op zo’n airco zitten.

Zonder Sensibo zijn we afhankelijk van een developer die een app kan schrijven voor Fujitsu helaas.

Hoi Mark,
Inmiddels is de airco geïnstalleerd en heb ik ook de module geplaatst.
Voor wat ik geprobeerd heb werkt de module goed.
Graag zou ik een manier vinden om de airco in een flow mee te laten draaien maar dat is me tot op heden niet gelukt

Heeft iemand een idee om dit voor elkaar te krijgen?

Fujitsu airco en FGLair werkt idd prima (app) helaas geeft hij aan dat de koppeling met google home alleen beschikbaar is in the USA