Garagedeur opener

Hallo,

Graag jullie ideeën over de aanschaf van een nieuwe garagedeuropener, die uiteraard compatibel dient te zijn met Homey!!


Als ik “garage” intyp in de zoekbalk bij “Homey apps” komen bovenstaande items naar voren. Dit zou betekenen dat er eigenlijk maar twee opties zijn.

Ik zou graag meerdere opties hebben, en dus input/ideeën van jullie krijgen!!

Alvast bedankt
Groeten Roel

Klopt, de fabrikanten willen het mi graag gesloten houden uit beveiligingsoogpunt of commercie. (Protectionisme)
Vraag er dus naar en laat de deal er vanaf hangen. Wellicht dat ze wakker worden.
Je kunt trouwens vaak bedraad een knop aansluiten en die zou je via een potentiaal vrij contact kunnen bedienen. Bijvoorbeeld met een Fibaro of qubino switch

https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/slimme-garagedeur

Goedemorgen!
Ik zit met dezelfde vraag. De Fibaro of Qubino Switch had ik al gezien maar hoe zit het meer out-of-the-box apparaten zoals onderstaande?
De garagedeur opener:
CHAMBERLAIN Garagedeuropener Comfort ML 700EV
In combinatie met de MyQ - Smartphone besturings kit:
CHAMBERLAIN MyQ - Smartphone besturing

Ik heb trouwens geen sectionaal deur maar kantel, niet dat het veel uitmaakt voor de werking…

Waarschijnlijk werken bijna alle openers wel. Maar zullen de meesten geen status meegeven en dus hebben wij het anders gedaan.

Ik heb het klepje van onze Novoferm / Tormatic. Daarna een Fibaro implant aangesloten op de aanwezige 24V en aansluiting voor de schakelaar. Connectie met Homey gemaakt en klepje dicht gedaan.

Verder de ruwe configuratie instelling van de geavanceerde instellingen 20,2,1;156,2,2; ingevuld.

Omdat ik Siri gebruik en ook de originele afstandsbediening heb ik ook een virtuele garagedeur knop aangemaakt die in Siri beschikbaar is.
Als deze knop wordt geactiveerd, dan schakelt Een flow de smart implant en zet de flow na 17 sec (tijd die nodig is om deur te openen) de virtuele garageknop uit.
In Siri gebruik ik alleen het commando “zet garagedeur aan”. De deur gaat dan of helemaal open, helemaal dicht of doet niks omdat de deur al loopt.

Ik twijfel alleen of ik een sensor ga gebruiken om de “deur open” status te ontvangen. Maar ik weet niet of dat gaat werken op een garagedeur.

Dit lijkt mij een goede toevoeging. Heb je dit gedaan?

Nee, nog niet.

In de praktijk mis ik het nog niet.

Misschien een wat late reactie… ik gebruik iSmartgate. Deze bedient mijn bestaande garagedeur en ook mijn elektrische poort. Ik kwam op deze optie uit omdat er ook een aantal gasten gebruik maakt van mijn poort. Deze geef ik toegang via de app van iSmartgate. De sensorinformatie kan ook flows starten in Homey, dat is wel fijn.