Garagedeur sturen

Goedemorgen,
Heb een Hormann garagedeur met besturing en wil die graag via homey gaan besturen.
Besturing heeft een potentiaal vrije ingang om een puls te geven, iemand een idee welke module te gebruiken.
Had de Flush1D gezien maar bijna €60 voor een Zwave module…Shelly is een goedkopere optie maar dan wifi…
Iemand een idee voor iets met zigbee…en dan wat voordeliger dan €60…?

je hebt op de motor van je garagedeur een maak contact je moet dus een zwave schakelaar hebben met een potentiaal vrij contact, de meest hebben dat niet, maar ik los dat op door een relais aan te sturen die zo een contact dus gewoon heeft.

Ja die module had ik al gevonden… maar was duur €60 en zwave… mijn voorkeur gaat uit naar zigbee.

Ik heb vorige week deze in huis geplaatst achter een puls schakelaar. Deze module moet een aparte voeding draad op de ingang van het relais hebben.
Als je het mij vraagt heeft deze module gewoon een los relais die hij schakelt dus zou je deze prima kunnen gebruiken voor je garage deur.

Het idee is goed. Hier kunnen 230V apparaten mee gestuurd worden, er zitten geen potentiaal vrije NO of NC contacten op.


Als de deur met 230V signalen wordt bediend kan het, maar ik vermoed dat dat met 24V oid gebeurt.

Besturing is uiteraard 230v maar om extern te openen of sluiten is potentiaal vrije ingang.
Leverancier levert er afstandsbediening bij om te besturen maar om eventueel externe knop op sleutelschakelaar aan te sluiten is er een extra input (potentiaal vrij) op de print. En op wifi is er wel wat te koop maar dat zie ik niet zitten.