Garagepoorten op homey

Hoe kan ik garagepoort met Homey aansturen ?
Novoport III V2.9 , gestuurd met handscanners op 433.92MHz.

Dank alvast

Volgens mij ligt dit wat gecompliceerd. Die afstandsbedieningen werken met een veiligheidsprotocol. Ben er een tijdje terug mee bezig geweest.
Ik heb nu gewoon een Shelly 1 in de aansturingskast geplaatst. Dan gewoon een puls geven en de poort opent. Ik zit zelf te denken om nog iets anders te bouwen met een schakelaar die gesoldeerd is op een bordje van de afstandsbediening. Dan heb je nooit het issue dat je ze op twee manieren aanstuurt.

1 Like

Ik heb een Fibaro Smart module aangesloten op mijn Motorlift garagedeur bediening. De smart module geeft een puls af waardoor het openen/sluiten van de deur geregeld wordt.
Je zou in de handleiding kunnen kijken welke aansluitingen je op de Novoport moet gebruiken

1 Like

Ff zoeken :+1:

Ik heb het zelfde gedaan. Werkt prima. Kan nu met een flow via de iwatch de poort openen vanaf de fiets :grinning:

Even op dit topic, mijn garagedeuropenen is van Tenpro en werkt op 40,685. De handzender doet het nog maar ik heb er maar 1. Weet iemand of ik dit protocol op mijn homey kan krijgen zodat ik hem vanaf daar kan openen en sluiten?

Homey heeft geen 40.685MHz radio.
Je kunt vlgs mij wel extra zender bestellen en deze inleren

Met een (paar) switchbot(s) zou je hem via Homey kunnen bedienen.
Bijv:

Dankjewel, ik zal er 1 gaan bestellen.

1 Like