Gebruik van de ‘of’ functie

433 sensor in draadloze weersensoren

Dus de temp van het weer vergeleken met de temp van een sensor!
Da klop nie he!

Bij de “En…” gebruik je een “Temperatuur” token, bij de “OF” gebruik je een waarde die uit een weer app komt. Die laatste komt, voor zover ik kan zien, niet uit de draadloze weersensoren app.

Maar wat gaat hier mis dan? Als temperatuur zo’n is veranderd.

(En de tijd is tussen 7 en 15, en de veranderde temperatuur (uit de als) is hoger dan 19, en het is helder weer) OF (en ik hoop dat dat de voorgaande 3 overrulede) hetwordt warmer dan 22 graden (weer die 433 ontvanger)

Ik heb nu maar 2 flows gemaakt

Je gebruikt sowieso twee verschillende temperatuur waarden:

  • de eerste (in de ALS en, naar ik mag aannemen, in de EN) komt van “Temperatuur zon”
  • de tweede komt van “Weer”

Mij is niet duidelijk waar die verschillende waarden vandaan komen, en of je in de screenshot waarin de temperatuur 26.3°C is de ene of de andere laat zien.

Je hebt gelijk… die 2e waarde kwam uit de weer app en die is minder ‘heet’ als mijn 433 temperatuuropnemer. Dom, dom, dom…Dat was ook het screenshot. Morgen weer even testen

Dit zou beter moeten werken. Waarheid beide temperaturen van hetzelfde opnemertje (weerhutje in de zon) komen. Nog even wat spelen met de temperaturen maar dat komt goed. Net getest maar morgen even live testen.

Nou zit ik heerlijk met mijn rolluiken te spelen maar nu de volgende uitdaging. Mijn rolluiken gaan nu prima op temperatuur naar beneden en op tijd omhoog. Dat is prima… maar wanneer ik ze nu handmatig omhoog doe en de temp is nog te hoog, dan gaat hij weer automatisch naar beneden. Niet erg, maar voor het mooie zou ik dus maar 1x een commando willen geven.

Wat ik begrijp wil je dus dat het scherm omhoog blijft ongeacht de temperatuur zodra je het scherm omhoog doet?

Je zou dan met een logica kunnen werken die veranderd zodra je hem met de hand bediend.
Die logica "reset"je bijvoorbeeld snachts weer zodat hij de volgende dag weer automatisch gaat.

Een hele stomme vraag misschien, maar ik heb geen optie “or” of “of” in flows. Ik meen dit ooit wel gezien/gehad te hebben, maar nu dus niet. Hoe kenda nou?

Een extra kaartje maken in de AND kolom, kaartje aanklikken, beethouden en naar beneden slepen!

Thx. Geheugen opgefrist idd.

Hoe hier de “of” tussen krijgen???

Het staat er al.

En hier

dank voor de “truc”. Als beginnende Homeyer kende ik deze nog niet.