Gebruikers in Telegram bot

Goedenavond, Ik probeer vanuit Homey een bericht naar Telegram te sturen. Dit gaat goed met mijn eigen naam. Echter ik ben niet in staat geweest om een andere Telegram gebruiker te selecteren. Ik wil graag bericht naar aan andere persoon ( of groep ) dan mezelf sturen. Mis ik iets? Kunnen jullie mij helpen?

Thxs, Vrgr, Jack

Geen oplossing voor de gebruikte app, maar wel een oplossing: https://homey.app/a/com.gruijter.callmebot/test/

Je kan het /register xxxxxxx commando (uit de telegram homey app) vanuit meerdere chats of groepen starten om deze te koppelen, vervolgens kan je selecteren in de flow naar wie je een bericht wilt sturen (indien beide personen dan moet je 2 flowcards gebruiken. Alternatief kan zijn een eigen bot opzetten (heel eenvoudig op zich) en een groep aanmaken, daarin koppel je dan beide gebruikers EN de aangemaakte bot. vervolgens draai je het /register xxxxx commando in de groep (hoeft niet in de bot zelf, mag wel, in dat geval heeft iedereen met toegang tot de bot daar ook een kopie). LET OP. de BOT in de groep moet ADMIN zijn, anders mag hij daar niet posten. (ik neem aan dat je in de bot nl de optie Bot settings - Allow groups op disabled zet (doe je dat niet dan kan iedereen jouw bot toevoegen en potentieel informatie zien die er gepost wordt door de bot). Deze setting kan je aanpassen in BotFather (waar je dus ook de bot hebt aangemaakt), met het commando /mybots