Gebruikte Homey

HAllo, ik ben mij aan het orienteren om ook een homey te gaan aanschaffen, heb echter nog een paar vragen, wie kan deze beantwoorden?
Welk toestel moet ik pakken, de Homey of de Homey Pro?
Waar kan ik een homey 2e hans op de kop tikken?
Zijn er bepaalde sales waar homes met korting te krijgen zijn?

Alvast bedankt voor de hulp

Er staan er genoeg op Marktplaats zag ik. Maar de prijzen die ze vragen voor een Homey van een jaar oud, “bijna nooit gebruikt” en “zo goed als nieuw”, zijn maar een fractie lager dan een nieuwe.

Gezien de prijzen van de apparatuur die je ongetwijfeld in je huis gaat gebruiken, vind ik de prijzen voor een Homey heel erg redelijk, dus ik zou het risico niet nemen om een tweedehandse aan te schaffen.

En of je de Pro versie neemt of niet hangt o.a. af van het aantal apps dat je denkt nodig te hebben. Mijn ervaring is dat het toch wel snel gaat met de apps, dus ik ben blij dat ik de Pro heb genomen.

1 Like

@Guido_K Eens met sbstrop, 2e hands zijn ze niet echt goedkoper. Ik heb zelf ook voor de pro gekozen. Ik had al wat domotica in huis. HomeWizard, Klikaanklikuit, Hue. Omdat Homey veel soorten devices aan kan, zul je meer app’s gaan gebruiken. Ik merk dat mijn geheugen van 1 GB gemiddeld voor 70% gebruikt wordt. Dat zou bij de normale homey betekenen dat zijn geheugen helemaal vol zou zijn.

Maar alles hangt er vanaf wat je er mee wilt doen, automatiseren in huis en van hoeveel je er voor over hebt (als nieuwe hobby?)

1 Like

Het is inderdaad lastig in te schatten. Ik gebruik nu ongeveer 15 apps op de normale Homey en ik zit nog niet aan de max. Athom geeft op dat er ongeveer 20 apps kunnen draaien op de normale en ongeveer 40 op de Pro.


Ik denk dat het verstandig is om eens te kijken wat je zou willen automatiseren en wat speelruimte te houden. Het is verleidelijk om net dat ene apparaatje extra aan te schaffen, waarvoor je weer een app nodig hebt.

Voor wat betreft 2de hands vs nieuw. Ik heb ook gekeken naar 2de hands Homey’s, maar ik vond het prijsverschil zo minimaal dat ik dat de moeite niet waard vond. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik heb ze nog niet veel goedkoper gevonden dan € 200 (marktplaats dus). En dan zijn ze al een jaar of 2 oud. Je garantie is dan al grotendeels of volledig vervallen.

1 Like

Ik denk vooral dat het geheugen gebruik bij homey aan jezelf ligt.
Hier als voorbeeld draai 13 apps op dit moment.
In het begin van mijn domotica ervaring kocht ik van elk merk wel iets.
Na een tijdje ging ik daar de nadelen van merken.
Veel verschillende merken betekende hier ook veel bugs.(ja die zijn er)
Nu gekozen voor een aantal specifieke merken die mij alles bieden wat ik wil.
Toen ik homey aanschafte kwam ik op 12 apps door deze keuze.
Alleen een bepaalde zigbee bug op homey leverde mij een extra app op.
Die 100 euro is een derde van een eventuele opvolger van homey. Die wel vernieuwing brengt waar ik iets van merk.
Kom je tot de conclusie dat je de extra’s die de pro versie biedt niet gaat gebruiken.
Zou ik het geld lekker in je zak houden.(of dit gebruiken voor bv het aanschaffen van andere domotica zaken die je wel gebruikt)

1 Like

Heren bedankt voor de kundige info, het zal dus een nieuwe standaard Homey worden.

1 Like