Gedwongen uit

De verlichting achter ons huis wordt vaak vergeten uit te doen, vooral de kinderen hebben er een handje van.
nu heb ik een Fibaro switch tussen de lamp gezet en de schakelaar wat de lamp bediende ook op de switch aangesloten.
Nu wil ik graag dat men de lamp tussen zons opgang en zons ondergang niet aan kan doen, alleen kom ik niet goed uit de flow, dus als iemand een idee heeft graag

Zoiets?

Waarschijnlijk stuurt de fibara wallswitch de lamp direct aan?
Dan kan homey daar niet op ingrijpen…
MAAR homey kan hem natuurlijk wel meteen weer uitzetten wanneer hij wordt aangezet…

ALs de fibaro een scene aanstuurt (zoals PetervdK in zijn flow doet)
2 flows toevoegen:

  1. Zonsopgang THEN de-activeer de flow die de smart plug aanstuurt
  2. Zonsondergang THEN activeer de flow die de smart plug aanstuurt
  3. Dan kan je de AND sectie in de flow van PetervdK verwijderen…

Jullie bedoelen zoiets ?

Dit zou kunnen werken, maar het is de vraag of dit je probleem goed oplost. Als iemand ‘s voor zonsopkomst het licht aanzet en aan laat, gaat het hiermee niet uit. Als er een plensbui is en het is donker, dan krijg je het licht niet aan.

Ik zou allereerst bedenken of je niet beter een aquara lichtsensor van een tientje kunt toevoegen om te reageren op de echte lichthoeveelheid, in plaats van de aanname dat het na zonsopgang licht is. Als de helderheid boven de … komt gaat het licht uit? Dat helpt alleen niet als ze ‘s avonds een licht aanzetten en dat de hele nacht laten branden.

Verder zou ik nadenken over een timer die als het licht aangaat, het licht na x tijd weer uitzet, of een bewegingsmelder (met ingebouwde lichtsensor).