Geen bewegingsmelding wanneer zelf thuiskomen

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar tips/ideeën/flows van mensen die onderstaande al getackeld hebben:
Ik krijg vanuit mijn Unifi camera op de oprit een snapshot bij beweging op de oprit wanneer wij niet thuis zijn. Thuisdetectie gaat via Unifi internet. Nu krijg ik de snapshots ook als ik zelf thuiskom en op de oprit gedetecteerd word (want nog niet met de wifi verbonden dan, dus nog niet als thuis gemarkeerd). Ik wil deze snapshots niet meer ontvangen. Nu kan ik een vertraging inbouwen wanneer ik de snapshots krijg zodat ik eerst zelf als thuis gemarkeerd sta, maar dat betekent ook dat ik bij reeële meldingen (vreemde personen) op de oprit de meldingen ook later krijg, dat wil ik niet. Ik heb het geprobeerd te zoeken met face detectie zodat ik de meldingen niet krijg als ik zelf gedetecteerd wordt, maar nog geen goede flow hiervoor. Of de aanwezigheidsdetectie zou eerder moeten werken op basis van GPS zodat ik eerder als thuis gemarkeerd wordt. Is de Homey presence detection hier goed genoeg voor? Iemand hetzelfde probleem en een oplossing voor?

Hoi Arjan, zoek even op de term geofencing :wink:
https://community.homey.app/search?context=topic&context_id=50545&q=Geofencing&skip_context=true

Ja bekend, maar dan kom je snel weer op een app van derden (IFTT of Owntracks). Het zou mooi zijn om het binnen Homey op te lossen omdat ik in principe voldoende apparaten heb, alleen niet de juiste flows.

Iemand ervaring met geofence/aanwezigheid flow op basis van gezichtsherkenning?

Dat klopt, Owntracks & Macrodroid bevallen erg goed.
Maar ik wist niet dat je specifiek enkel een oplossing met gezichtsherkenning zoekt, omdat je vraagt of Homey presence detection goed werkt.
Enne ja, die werkt sinds firmware v5.x prima bij mij.
Succes!

ik ben je vraag even kwijt,
Zoek je gezichtsherkenning die eerder je thuis meld dan de beweging op de oprit?

Kun je dan niet beter naar deze app kijken?

En deze