Geen geschikte Homey app voor nieuwe Fibaro rookmelder

Hey hallo,
Ik heb vandaag me 2de Fibaro rookmelder binnen. Ik wil hem aan Homey koppelen, maar welke van de 2 rookmelder pictogamen ik ook in het koppelscherm kies, ik krijg steeds te zien dat er geen geschikte Homey app is voor de rookmelder, en dat hij al basis z wave ding word ingesteld.

Iemand een idee?

Welke versie van de App gebruik je ?
Welke type nummers devices zijn het?

v 1.5.18 van de app en fgsd-002-eu is de rookmelder

Oh, en de eerste die ik had werkt wel volgens mij, alleen blijft me batterij op 5 % staan met een nieuwe batterij er in. heb ik al 2 weken geleden gedaan

Ik kan hiermee niet echt helpen, alleen laten weten dat bij mij deze sensor wel herkend word door de Fibaro app, batterij geeft 100% aan en ik zie 3 statussen, Smoke, Heat en temperatuur.

De rookmelder die ik al had, die doet het ook zoals het hoort, alleen blijft hij op 5 % staan.
Maar de nieuwe is niet op de juiste manier te koppelen. Heb Homey ook al opnieuw opgestart, en het blijft een onbekend z wave apperaat

Volgens mij zit die nieuwe rookmelder nog niet in de 1.5.x app en alleen in de nieuwe app die op dit moment beta is en getest wordt.

zie ook dit issue:

Dank je, dat zou het kunnen verklaren. Alleen zo ver ik weet en kan zien, is de nieuwe en de oude rookmelder het zelfde. Allebei fgsd 002. en de oude hangt hier al meer dan een jaar.
Of zie ik nu iets over het hoofd?

Dat klopt,
je ziet over het hoofd dat alleen de verpakking hetzelfde is maar de ID die de nieuwe uitzend waarschijnlijk anders. kijk maar als je hem als basis z-wave koppelt naar de IDs .

20180913_172251

Wat bedoel je met die foto’s?
Wat is je conclusie?

jij hebt het over id’s, dus ik hoopte dat jij er wat in kon vinden :).

Yep. 4099 is niet toegevoegd als ID. 4098 wel
Als je de link bekijkt die Geurt gaf dan had je alle info daar gevonden.

1 Like

Ik heb de link bestudeerd. Als ik het goed begreep kan het via een omweg geinstalleerd worden. Maar dat zag er niet echt makkelijk uit.
En wanneer het via de normale weg opgelost word is niet bekend zover ik zag.

Is die github ook aangepast? Vind het er veel duidelijker er uit zien dan een jaar terug.

Nou, ik pak de rookmelder wel in, en leg hem in de kast tot het verholpen is het probleem.

Bedankt voor de reacties.

Als ik het goed begrepen heb zijn ze op dit moment een nieuwe beta versie aan het testen dus hoeft niet al te lang te duren denk ik.

Oke, dat zou fijn zijn. Dan leg ik hem voor aan in me kast :rofl:

Voor je probleem met de batterij kan je het volgende is proberen:
- batterij rookmelder eruit
- B-knop 3 sec ingedrukt houden
- batterij er weer in
- rookmelder geeft piep-toon en groen lampje
- B-knop kort indrukken, groen lampje gaat uit
- batterijstatus is weer 100%
Probeer dit maar is hopelijk lukt het!

Zoals gezegd,
hij zit zover ik kan nagaan in de huidige beta 2.1.0 in de App store.
Selecteer de Beta en je kunt het testen.

image

Vanaf de Beta kun je echter niet terug naar stable zonder alle Fibaro devices te verwijderen en opnieuw te pairen., of je moet zelf met de hand updaten.

Wat bedoel je met"je moet zelf met de hand update"?
En zoveel fibaro spullen heb ik niet, en er liggen er ook een paar in de kast te liggen, goh… weer die kast :roll_eyes:

Bedankt voor de tip. Het is gelukt!! :hugs: