Geen verbinding meer met Philips Hue lampen, bij App staat dan = teken, wat houdt dit in?

Af en toe doen mijn Philips Hue lampen het niet. Dan ga ik kijken bij de Apps en zie ik bij de Philips Hue app Iers van een = teken staan (pauze teken?) Als ik de app vervolgens restart doe zijn de lampen weer beschikbaar. Ik vraag me af waar komt dat pauze (tenminste zo noem ik het) teken vandaar? Hoe ontstaat dit? Beetje vage vraag misschien maar weet het niet anders te omschrijven.

Ik zie toevallig in het Duitse deel ook een post hierover en daar hebben ze het over het in recovery mode zetten van Homey. Helaas is mijn Duits niet zo best, misschien kan iemand anders je helpen.

Een = teken? Maar dan op de kop… dat klinkt inderdaad als het pause teken. Heb zelf ook de Hue app, maar heb dat nog niet gehad. Het lijkt een soort crash achtig iets. Wat je zou kunnen doen is de experiemental features aan zetten en een flow maken dat je de app herstart als deze gedrashed is. Weet alleen niet of dat ook de pause state oppakt.

Ja idd, vanmorgen stond het er weer, merkte het gisterenavond al toen ik een zone inliep er niet gebeurde wat er zou moeten gebeuren. Vanmorgen weer de app opnieuw gestart en dan komen alle lampen weer in beeld. Geen idee wat het veroorzaakt. Maak wel gebruik sinds kort van de philips hue hdmi sync box, weet niet of dat het probleem veroorzaakt. Daarvoor waren de lampen niet aan Homey gekoppeld dus lastig te vergelijken al kan ik me wel herinneren dat er eerder problemen waren met de verbinding tussen de lampen en homey, vandaar dat ik ze al eerder los had gekoppeld van homey. Maar zou het graag werkend hebben uiteraard.

Zou het kunnen zijn dat de app automatisch gepauzeerd wordt als ie teveel CPU/RAM gebruikt? Dat zou je in Insights moeten kunnen terugvinden.

Waar zou dat moeten te zien zijn dan in Insights?

Nee dus. Alleen als de app crashed .

Links onder APPS:

image

En dan zoeken naar de Hue app.

Sorry maar zie geen Apps in insights of ik doe iets verkeerd. Zie alleen de poweropties/stroomverbruik van alle devices. Vanmorgen stond de hue app weer gepauzeerd, het lijkt er op dat dit gebeurd als ik de lampen allemaal uitschakel in de woonkamer via een commando, wat weer loopt via Amazone Alexa

Oh, het zou kunnen dat die gegevens in Insights alleen te zien zijn als je de “Power user” optie aanzet in de Homey app: Meer > Instellingen > Experimenten > Power user

1 Like

Ik heb er ook last van. Ik zie een verband, zie afbeelding.
Iedere keer na herstart van de app daalt het gebruik en werkt alles weer naar behoren.


De ultieme vraag is wat de oorzaak / oplossing is.

Workaround is een herstart via een flow.

1 Like

Ja ik start nu ook elke morgen opnieuw op en dan werkt het weer. Zal er vanavond eens opletten als ik de lampen uitschakel, of de “pauze” stand gelijk optreedt

Dank, nu inderdaad wel zichtbaar:-)

Ik heb het ook, maar mijn honey geheugen is vol door de homey 3.0 : die heeft 1,3 GB in gebruik op een geheugen van 512 MB. Geen ruimte over met voor apps dus… Dat vindt de Hue app niet leuk. Herstart van de Hue app onmogelijk: spawn enomem foutmelding

Tijd om je Homey te rebooten.

Helaas zonder effect.

Herstel: harde reboot (stroom eraf) heeft gewerkt

Voorlopig maar gekapt met philips hue via homey. Stuur ze wel aan via alexa/google

Heeft er iemand toevallig al een oplossing voor dit probleem? Bij ons gaat de Hue app ook eens in de zoveel tijd op pauze en werken de flits met hue lampen niet meer. Opnieuw installeren van de hue app zorgt ervoor dat alles weer een tijdje werkt, maar lijkt mij niet de gewenste oplossing.

Ik hoor het graag als iemand een oplossing heeft:)

Een flow maken die de app een paar keer per dag opnieuw start is een optie. Het lost het Basis probleem niet op maar wel dat je lampen in de lucht blijven

Welke HUE app gaat het hier om? De HUE app van athom die met de bridge samen werkt, of de app die direct via zigbee de HUE lampen aanstuurt?