Geheugen loopt vol en Homey herstart elke kwartier met rode brandende ring

Sinds vandaag ondervind ik een vreemd gedrag bij mijn Homey. Ongeveer elke kwartier geeft hij een rood brandende ledring en herstart hij zichzelf. Bij het controleren van de resources via de development interface zie ik dat het vrije werkgeheugen na een herstart van ronde de 50% vrij snel terugloopt naar zo’n 5% waarna de cpu load explosief oploopt en de Homey uiteindelijk crasht en zichzelf herstart.

Hieronder de screenshots van de load via de app en de gegevens van het development scherm.

Ik heb zelf geen nieuwe apps of updates handmatig geinstalleerd de afgelopen weken dus ik vermoed dat er een bestaande app (of automatische update) een fout bevat waardoor het geheugen volloopt direct na een reboot. Ik draai Homey versie 4.2.0 op dit moment en deze draait al een hele poos prima.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of waar ik kan zien welke app dit veroorzaakt? Het wordt nu echt irritant omdat de flows nu regelmatig niet gestart worden.

Alvast bedant voor de reactie!

Groeten,
Bart

1 Like

Heb je al een andere USB adapter van 5 volt en minimaal 2 Amp (2000 mA) getest?

In Insights kun je zien of er apps zijn die veel processor of geheugen gebruiken. Ik meen dat je daarvoor het “Power user” experiment in de Homey app moet aanzetten.

Wat je kunt doen is de volgende keer zo snel mogelijk alle apps uitschakelen (niet verwijderen!) om daarna stap voor stap apps aan te gaan zetten.

Heb je toevallig een Synology NAS?

Ga ik proberen!

Overigens heb ik alle apps uitgeschakeld en nu reboot hij nog steeds om de 5-10 mnuten maar nu met een oranje draaiende ring. Kan dat voeding zijn? Of is er een manier om in de logs te zien wat er mis gaat?

Geheugen blijft nu rond de 50% staan en load is rond de 1.1

Je maakt me nieuwsgierig… Heeft een SYnology invloed?

Er zijn mensen die problemen hebben met crashende Homey’s die te herleiden zijn naar de Bonjour service op Synology. Het probleem zit uiteindelijk in Homey, maar omdat Athom het probleem niet kan reproduceren en ook geen hoge prioriteit geeft is de (voorlopige) oplossing het uitschakelen van de Bonjour service.

2 Likes

Ja.

Ik heb de USB adapter vervangen en nu draait mijn Homey al 15 uur zonder problemen! Wel vreemd dat een power issue het geheugen zo vol laat lopen. Maar ben blij dat het iets eenvoudigs was :slight_smile:

1 Like

Nog even de oude adapter gecontroleerd en deze geeft maar 3.57 volt. Contact gehad met Athom Support en ze hebben het heel netjes opgelost door een nieuwe adapter op te sturen!

Ik heb nu sinds een week hetzelfde probleem!
Met jouw info er nu een andere voeding tussen geplaatst en eens zien hoe het gedrag nu is.
In ieder geval bedankt voor het delen van je probleem en oplossing :slight_smile: