Geofencing IFTTT

Goedemiddag,

Nieuw hier en gelijk maar een vraag. Ik heb sinds een week een Homey. ik ben er leuk mee aan het stoeien en de simpele zaken als alle Hue lampen en alle Sonos toevoegen en instellen gaat allemaal prima.

Het stukje geofencing lukt me niet helemaal, ik heb uiteraard de aanwezigheid en afwezigheid vanuit homey geprobeerd, dat werkt aardig. Ware het niet dat ik niet de straal kan aanpassen en voor mijn partner wil ik een geofencing flow maken als zij bij haar werk vertrekt, dit heb ik al helemaal nog niet gevonden.

Ik heb al een aantal keer naar IFTTT Hello Homey, i'm here! gekeken. Alleen is IFTTT aangepast en lukt het me nu niet meer om een eigen applet te maken en daar zaken aan te passen. waarschijnlijk is er een update geweest sinds dat topic gestart is.

Wat raden jullie aan? geofencing via IFTTT of via een andere app?

Zou een van jullie me kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,
Chris

Geen idee welk platform je gebruikt. Mocht je iOS hebben dan kan je locative aanraden. Werkt hier al maanden echt top.

Meer info

1 Like

Sorry, helemaal vergeten, betreft inderdaad IOS.

Heb dit voor mij inmiddels werkend. Moet ik voor mijn vriendin dan een aparte account aanmaken of kan ik op haar telefoon die app installeren met mijn gegevens, en dan op haar homey account aanpassen de juiste gegevens invullen?

Hetzelfde. Alleen gebruik je voor haar de tag (naam) waarmee je haar op aan/afwezig kan zetten.