Geschikte draadloze schakelaar

Ik heb onlangs de volgende schakelaar gekocht.
Xiaomi Aqara Draadloze Mini Schakelaar Zigbee.
De schakelaar functioneert, echter wat ik mis, is de functionaliteit die de knop heeft in de app beschikbaar te krijgen, zeg maar het daadwerkelijk drukken op de knop in de app.
Ik ga zelf nog wel zoeken, maar wellicht heeft iemand al een tip, welke draadloze schakelaar heeft
Deze optie wel?

Zo werken Zigbee schakelaars niet, maar wat probeer je precies te bereiken? Wat gebeurt er nu als je de knop indrukt, en waarom wil je dat Homey dat na kan doen?

Wat ik wil is een met het drukken op de knop een Logica te zetten.
Zeg maar als ik buiten ben aangeven met mijn telefoon dat ik door 1x te drukken aangeeft dat de Logica op “Thuis” gezet wordt en ik de deur open en de deursensor daar dan niet met een alarm op reageert.

En wat is dan precies het probleem? Je kunt het apparaat niet terugvinden bij het maken van een flow?

Ik ben beginnend gebruiker.
De flow ziet de knop, geen probleem.
Bij vertrek druk ik 1x op de fysieke knop en veranderd de variabele in “Afwezig”.
Wat ik wil is dat ik voordat ik naar binnen ga de variabele omzet van “Afwezig” naar “Thuis”.
2x duwen doet dat, echter met de knop binnen is dat uiteraard geen optie.
Een 2e knop die je configureert en fysiek meeneemt is een optie, echter voor mijn gevoel moet dat toch ook via de app kunnen.
Wellicht kan dat anders en ontbeer ik de kennis.

Als je het met je telefoon wil kunnen doen, dan zou ik gewoon de flow favoriet maken. Bij android kun je daarna een widget op je beginscherm maken naar die flow, en bij IOS is ook een widget beschikbaar om de favoriete flows makkelijk te selecteren.

Als je Google Home gekoppeld hebt kun je de Android spraakassistent vragen de flow te starten.

Als je een knop in de Homey app wilt, anders dan een flow button, dan kun je met Homey een virtuele schakelaar toevoegen en daar de flow aan koppelen.

De meeste mensen gebruiken echter Geofencing om zonder knopjes automatisch aan- en afwezig te melden.

De Heimdahl app kan alarmfuncties voor je maken, volgens mij ook om te zorgen dat je genoeg tijd hebt om binnen op het knopje te drukken. Maar ja, dat kan de inbreker dan ook…

Dank jullie allen, ik ben al een stuk wijzer