Ghost flow

Ik heb sinds een poosje een flow actief, bij zonsondergang gaan alle lampen, Hue, aan.
Ik heb alle flows doorgelezen, niks wat rond dien actief wordt.
Het lijkt een ghost, ook heb in de Hue geen zogenaamde routines actief.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt of heeft iemand een idee hoe ik dit kan beëindigen.
Ik heb een backup gemaakt, zou theoretisch gezien alle flows die een link hebben met de verlichting kunnen verwijderen, automatische backup uitzetten en kijken wat er de volgende dag rond zonsondergang gebeurt en dan flow voor flow terugzetten.
Is wel een erg langdurig proces.
Of de Homey terugzetten in fabrieksinstelling (kan dat trouwens?) en dan de flows uit de backup terugzetten.
Graag zie ik hulp tegemoet.

Toevallig scenes of andere instellingen gemaakt in de Hue Bridge? Dus buiten Homey om.

Ik heb in de bridge geen routine lopen en er is ook geen routine zichtbaar.

Inderdaad, want er staat dat er een flow actief is die hij nergens kan vinden.

Perform a search through all your flows on the hue.

How can you do that?
Well I did not find a way in the app nor in flow for web. (Maybe other forum members did?)

So I am using the flow viewer for it.

  1. Install flow viewer
  2. Open flow viewer
  3. Print he flow viewer (via your web browser) to pdf
  4. Search the pdf

I managed to find back my flows this way several times

Het licht ging op een niet gewenst moment aan. Ik heb alle flows gecheckt, dat was OK.
Ik gebruik alle de Hue app en daar het ik nu via instellingen de functie “opruimen” uitgevoerd. Die functie verwijderd alles routines van Hue en elke andere App die iets op de Bridge heeft achter gelaten. De connections met de lampen en de accessoires worden weer hersteld. Daarna heb ik de scènes die ik activeer via Homey weer aangemaakt. Gewacht op het tijdstip waarop het licht ongewenst aanging, er gebeurde niets. Problem solved, had niets te maken met een flow. Blijkbaar is er iets op de bridge blijven hangen van een probeersel met een andere App. De app had ik al weer verwijderd maar de routine niet voor de verwijdering van de bridge verwijderd. Voor mij bleek dat dus de Ghost, hij was in de gebruikte Apps niet te zien en je kunt nergens zien wat er actief is op de Bridge.
In ieder geval bedankt met het meedenken