Goedkoop elektrische rolgordijnen. Asun 650?

Hallo,

Ik ben van plan om mijn rolgordijn in de keuken te automatiseren.

Het budget is alleen niet groot dus ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijke oplossing. De rolgordijnen van de IKEA zijn leuk maar gaan maar tot 1.40 en het rolgordijn in mijn keuken is 2m breed.

Via Aliexpress kan ik deze buismotor bestellen:

€ 30,93 22%OFF | DC 12 V 11 W 25mm DIY 30 RPM Elektrische Rolgordijn/Schaduw Tubular Motor Kit Set Hoge kwaliteit
https://s.click.aliexpress.com/e/qt1mdPzgf

Niet duur, en volgens mij past deze in mijn IKEA rolgordijn.

Nu komen er 2 draden uit deze motor en dat begrijp ik niet. Ik heb mijn elektrische beamer scherm slim gemaakt middels een KAKU asun 650 en hier kwamen 4 draden uit.

Gaat het denken jullie überhaupt lukken om bovenstaande buismotor aan te drijven middels een asun 650? Of heb ik iets anders nodig…

Alle tips zijn welkom!

Hey broertje.

De motor waar je naar verwijst is een 12V gelijkstroommotor. Door de polariteit van de motor om te draaien kan de motor linksom/rechtsom draaien.

Met de asun, gecombineerd met wat extra relais moet het wel mogelijk zijn om dit werkend te krijgen…

1 Like

je kan een schakeling maken met 2 asun’s en dan elk draadje van de motor op een aparte asun aansluiten. maar makkelijker is een qubinio Flush Shutter DC gebruiken. is betrouwbaarder en makkelijker aan te sluiten, plus de qubinio is speciaal gemaakt voor motoren met 2 draden.

1 Like