Google Assistant geeft "Er is iets mis gegaan"/"Ik kan Homey niet bereiken"

Hé,

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een Homey Early 2019 en een Google Nest Hub die, tot vorige week prima samen werkte. Maar van de een op de andere dag niet meer!

Ik heb van alles geprobeerd, Homey account ontkoppelen in Google Assistant en weer opnieuw koppelen, beide herstarten, Google Nest Hub terug gezet naar fabrieksinstellingen, nieuwe software downloaden op alle gebruikers telefoons, Homey in recovery de Wifi opnieuw instellen, avonden forums afzoeken… en nu zijn mijn ideeën wel op. Heeft iemand hier ook last van, heeft iemand een ander idee (misschien voor de hand liggend) of een oplossing?

1 Like

Ik heb iets vergelijkbaars met mijn Google home mini. De Google assistent zegt bij elke vraag mbt homey dat mijn account niet gekoppeld zou zijn. Echter als ik in de Google home app kijk zie ik daar wel al mijn apparaten welke met homey gesynchroniseerd zijn. Maar als ik google vraag praat met homey krijg ik steeds de melding dat mijn account niet gekoppeld zou zijn. Ook hier alles geprobeerd dmv verwijderen en opnieuw koppelen heeft geen succes gebracht.

Hier hetzelfde probleem.
Iemand van jullie al een oplossing gevonden?

Hier ook hetzelfde probleem. Als ik Homey dan opnieuw toevoeg werkt t weer even / een dag. Maar daarna keert probleem weer terug…

Hier het zelfde probleem. alle apparaten zijn wel overgezet op de google hub maar als ik bv een flow wil starten werkt dat niet omdat google niet rechtstreeks met de homey pro kan praten. Als ik vervolgens de opdracht geef he Google praat met homey krijg ik te horen dat mijn homey account niet is gekoppeld met Google?

Ik heb dit probleem ook gehad (bij mijn Hue lampen), het enige wat bij mij hielp, is de bepaalde app herstarten in homey. (meer - Apps - app kiezen - tandwiel - Herstart app)

Ik heb sinds kort precies dit probleem ook.

Goh, dit is best wel een laat antwoord … maar ik had sinds vandaag exact hetzelfde probleem. En bij het ‘Googlen’ op dit topic uitgekomen.

Bij mij lag het probleem aan het feit dat er meerdere Google Accounts gekoppeld waren aan mijn Google Mini.

Ik heb een mijn Google Mini een volledige reset geven en vervolgens slechts 1 Google Account toegevoegd, Homey opnieuw gekoppeld en sindsdien zijn we terug vertrokken. :wink:

Ik heb maar 1 account gekoppeld en ik krijg het ook niet in orde, iemand een oplossing ondertussen?

Ik heb meerdere accounts gekoppeld zonder problemen met Homey. Ik denk dat het probleem ergens anders ligt.

Hier precies hetzelfde probleem. Alles al een keer helemaal opnieuw opgezet, maar het probleem blijft bestaan of werkt slechts voor een dag. Iemand al een oplossing? Er is bij mij slechts 1 account gekoppeld.

ik denk dat ik het opgelost. Het is namelijk zo dat als je bijvoorbeeld virtuelen apparaten gebruikt je vaak een aan/uit device pakt. Ik heb het dus opgelost om het apparaat altijd in uit status te laten beginnen.

ik zet dus altijd aan het einde van de flow het apparaat uit.

Virtual devices kent naast de schakelaar ook een “knop” (“button”).
Deze werkt als een druk knop en hoef je dus niet terug te zetten in de uitstand.
Ik gebruik die altijd om flows te starten

(Google home kent deze knoppen echter niet…, maar kan tegenwoordig ook flows starten)

Maar die worden niet herkend door Google. Google kent alleen aan/uit knoppen of dimmers

Daar zijn ook oplossingen voor…

Je moet er voor ziegen dat alle gebruikte namen van appraten en kamers uniek zijn. Zodra ze redundant zijn heeft google er moeilijk mee

1 Like

EDIT: Opgelost
Het is opgelost.
In het kader van “probeer eens iets”: Ik heb Homey opnieuw gestart en ben daarna in Google Home de Homey koppeling continu aan het toevoegen geweest.
Na 20 - 30 x werd Homey opeens toegevoegd. Kwestie van stug volhouden blijkbaar


Ik heb het probleem sinds gisteren (na 1,5 jaar prima werkende Homey + Google).
Ik heb een zigbee tussenstekker toegevoegd en daarna wat wifi lampen voor zigbee vervangen en wat < group > app groepen. Ik heb de namen vd “oude” apparaten gewijzigd en de nieuwe apparaten de originele naam weer gegeven (dat had ik dus nog niet moeten doen achteraf).

Enkel de tussenstekker is in Ghome verschenen, en ik merkte dat Ghome niet meer synced na een spraakopdracht.
Het ‘schuifje’ springt ook steeds uit.

  • In Ghome, “Reconnect Homey account” werkt niet → ‘Kan Homey niet bereiken’.
    Homey PtP gegeven → geen verschil
  • In Ghome, “Connect Homey account”, en kies ik mijn Homey Cloud, werkt prima → Alle Homey Pro apparaten verdwenen en de Homey cloud apparaten kwamen tevoorschijn.
  • Ik heb de apparaten hernoemd in Homey Pro, alle ‘oude’ namen zijn weg; en heb ‘Oude’ apparaten verwijderd.
  • In Ghome, “Connect Homey account”, en kies ik Homey Pro, werkt niet → ‘Kan Homey niet bereiken’.
  • Ghome app stoppen, cache legen, telefoon herstarten maakt geen verschil

Het heeft duidelijk iets met die naamgeving te maken, maar wat nu te doen…