Google chromecast URL stream

Hallo, ik ben de hele dag al bezig met een url te zoeken die werk om via chromecast live beeld van mijn camera te streamen als er een sensor aan gaat. ik heb het opgegeven voor nu… gister was het me gelukt de camera te koppelen met image grabber en telegram om snapshots te maken en naar mij te sturen bij beweging… mij dacht dat chromecasst hier het beste voor is? weet iemand of dit kan gaan werken en hoe?
de camera kan dit als het goed is wel gewoon Foscam FI9816P

Na een snelle Google lijkt me dit niet direct mogelijk zonder de stream eerst te bewerken via bvb. VLC of zo…
Als je zoekt naar ‘rtsp to chromecast’ vind je een hoop dingen maar steeds via scripts en/of VLC.

Okee ja bij vlc lukte het wel meteen. Maar dan moet ik zeker altijd de pc daar voor aan laten?

Ben je al verder gekomen met deze case? Ik krijg via Synology een mooie gedeelde link met het volgende formaat: rtsp://syno:90de63b7b379268ef1468bd8c404f36a@192.168.68.152:554/Sms=8.unicast

Ik kan via homey en/of het streamen niks met een rtsp formaat. Wie weet een praktische oplossing om de camera naar een Nest Hub te streamen?

Ligt er even aan wat voor type camera je hebt. Met een rtsp gaat het niet lukken maar een MJPEG kan je gewoon streamen naar een Nest Hub. Mits je camera het kan natuurlijk.

Allereerst de beste wensen,
heb jij een voorbeeld flow van hoe te streamen van een Foscam camera naar je nest hub ?
Ik wil even een en ander uit proberen voor live bewaking stream.
Groeten.

Hier kan je vinden hoe je de camera instelt.
En daarna gewoon een website casten naar je hub met de Chromecast app:

chrome_2020-01-03_16-49-30

1 Like

Hey Rocodamelsheki,
Het werkt perfect met de stream bedankt voor de tip.

1 Like

Hallo dennisje00. Is het nu gelukt om het beeld van Foscam (video, niet snapshot) naar chromecast te sturen?