Google home “er is een onbekende fout opgetreden voor .. lampen

Ook hier komt het voor, maar alleen wanneer ik zeg dat alle lampen uitgeschakeld moeten worden en niet alle lampen aan staan.

De Hue bridge is alleen aan de Homey gekoppeld en de Homey aan Google Home. De koppeling van Google Home met de Hue had ik al verwijderd voordat ik de Homey aan Home koppelde.

Ook hier hetzelfde probleem. Heel erg vervelend (vooral als geluid van de google home nog op hoog staat) als je zegt welterusten (om alle lampen uit te zetten) een paar van die vervelende meldingen komen.

Optie om Homey gedeelte in tweede huis te plaatsen werkte bij mij niet/niet goed. Waarbij ik ook de hue bridge heb losgekoppeld van google home, nog steeds hetzelfde probleem… Uiteindelijk toch maar Homey losgekoppeld van de google home app en hue bridge weer toegevoeg en alles is weer goed. Dus maar even geen Homey en Google Home connectie. Maar betekent dit dan ook dat ik google home speakers niet meer kan gebruiken in Homey, zie ze wel nog gewoon in lijst met apparaten in Homey. Ben een nieuwe homey gebruiker, dus ook nog niet veel getest met google home gebruiken in een flow. Is dat dan ook niet meer mogelijk? Ben even zoekende wat ik nu daadwerkelijk mis om Homey uit google home app te halen.

Alvast dank.

Je mist het met stem kunnen aansturen van apparaten op bijvoorbeeld zigbee, die rechtstreeks aan homey hangen.

Ik heb de fout ook (weer) af en toe.
Ik zal eens gaan testen wanneer wel een wanneer niet.

Ik had de fout ook (weer).
Ik heb homey opnieuw gekoppeld en alle lampen naar apart huis verplaatst.
Nu werkt als we prima, zonder foutmelding.

(Wel veel werk! )

Ik had met de <group> app een virtuele dimmer gemaakt met de lampen erin. Deze nu verwijdert en Google Home gesynchroniseerd. Dit lijkt het probleem verholpen te hebben. Vermoedelijk probeert Google dan 2x gelijktijdig de lampen aan of uit te zetten.