Google nest hub homey dash

Hallo,
Ik heb een Google Nest Hub. en nu wil ik daar homey dash naartoe casten met een stemopdracht.
Ik heb de volgende flow gemaakt.
Spraak – iemand zei iets-- “start dash”
Dan – Google nest – Cast een webpagina-- http://dash.homey
Als ik de testknop gebruik werkt het maar de stemopdracht begrijpt hij niet.

De “iemand zei iets” flows horen meen ik bij de oude stembesturing door Homey zelf. Nieuwere Homeys ondersteunen dat niet meer.

EDIT: Onderstaande is niet meer de enige manier, zie video in de reply (thanks to Peter_de_Vos):
Omdat Google geen flows kan starten (nu dus wel) is de enige werkende oplossing:

  1. Maak met Homey een virtuele schakelaar “dash”
  2. Maak een flow: als schakelaar dash aan gaat, cast naar Google hub en zet schakelaar dash uit (anders blijft de schakelaar aan en werkt het de tweede keer niet)
  3. zet de schakelaar aan met google hub door “dash aan” te zeggen.
    Als je die tekst niet fijn vind, kun je in Google Home een routine aanmaken met een zelfgekozen tekst, die dan verzolgens de schakelaar aanzet.

De beste oplossing is dus nu: maak de flow favoriete flow, en vraag Google de flow te starten, of maak een routine met een eigen tekst die de scene start.

Schijnt sinds kort wel te kunnen:

Thanks. sinds kort is de juiste term, de video is van vandaag :slight_smile:
Het werkt inderddaad, kan nu een hoop virtuele schakelaars wegdoen :slight_smile:
Flows zijn dan ook te vinden in de routines. Wel jammer dat het alleen favorite flows zijn, dan zie ik al die flows ook in homeydash, ook de minder favotiete.

1 Like

Zoekfunctie geeft ook een antwoord.
Ook een leuke link trouwens die dash.homey.
Het is toch echt Homeydash.com

Super bedankt.
Het werkt. :slight_smile: