Google routine homey reageren

Goedendag,
sinds kort ben ik in het bezit van homey en probeer hier leuke en passende oplossingen voor te maken.
ik ben in het bezit van een hoop smartproducten welke ik “bijna” allemaal toegevoegd heb/krijg
nou zijn wij laatst trotse ouders geworden en heb ik een ikettle aangeschaft om het water op te warmen voor een fles.
ik gebruik google routine om een routine te starten.
he google: fles
dan zegt hij de tijd
zet de waterkoker aan
stelt deze in op 38 graden
en vertelt dat de fles bijna klaar is.
nou zou ik graag willen dat homey een sms/whatsapp bericht of een notitie met tijd en datum kan aanmaken in de telefoon van mijn vrouw zodat deze precies kan bij houden hoelaat ze de fles gekregen heeft.
Dit omdat ik in de avond een fles maak en zij dan slaapt en in de nacht/ ochtend graag wil weten hoelaat ze de laatste fles heeft gehad.
wie weet hier een oplossing voor.?

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Mijn suggestie:

Maak in Homey een virtueel Device IKettle.
Sync Homey en Google. Het VD ikettle komt dan beschikbaar in Google.
Laat de Google-routine die het flesje opwarmt, ook het VD ikettle aanzetten.

Maak in Homey een Flow:
Als Ikettle aangaat
Stuur push-bericht naar echtgenote.
Zet ikettle uit.

Hiervoor moet ook de Homey-app op de telefoon van je vrouw zijn geïnstalleerd.

Ik wens je succes en steeds langere nachten.
Hgr,
Paul

1 Like

I.p.v. een push bericht kun je ook kijken naar de [APP] WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook messenger. Die kan een chatbericht sturen. Voordeel is dat je dan in de chat terug kunt scrollen met de tijden, want notificaties zijn vluchtig.

Als je dat teveel gedoe vindt dan kun je ook de tijdlijn notificaties van Homey gebruiken. Dan moet je wel in Homey kijken, en het kan. natuurlijk wel zijn dat je daar veel meer berichten tussendoor hebt staan.

1 Like

Edwin dankjewel zo iets zocht ik

1 Like