Homey Community Forum

Groep met lampen aan/uit, werkt niet goed

Ik heb een aantal lampen in een groep gezet, maar bij het uitzetten worden een paar lampen niet uitgezet. Onder instellingen en dan onder Apps en zie ik onder de betreffende groep, diversen opties, staat bij mij op "“aangezet is” “on if any devices are on”. Heb andere ook al geprobeerd, maar maakt nog geen verschil. Wat ik wil is dat de groep lampen(hue verlichting) aan en uitgezet kan worden. Dus of allemaal uit of allemaal aan. Wat doe ik verkeerd? Er blijven bij het uitzetten nu twee (willekeurige) lampen aan. BIj het aanschakelen gaan ze wel allen aan

Please send me your email address so I can add you to the groups alpha program, the latest alpha has three items which may fix your problem.

a) The Group will now attempt to set a value regardless of what Homey thinks the value is.
b) When Homey fails to change a device - the group will re-try
c) As a last resort you can now add a delay which will be implemented between devices, this generally fixes the problem you are seeing for flows.

Personally when using the Athom Hue App (with Bridge), I have noticed that Athom doesn’t track the correct state of a Hue light when you attempt to change multiple items, this can also cause issues.