Halogeen lamp gedimd aanzetten met fibaro dimmer

Hallo Allemaal.

Ik heb op de kids hun slaapkamers halogeen verlichting. Deze worden geschakeld doormiddel van een pulsdrukker en een fibaro dimmer. De lampen zijn zo ook te dimmen. Nu wil ik eigenlijk dat als de pulsdrukker savonds ingedrukt wordt er automatisch gedimd wordt naar bijvoorbeeld 50%. Ik merk nu dat de lamp eerst op 100% gaat en pas daarna op 50% gedimd wordt. Dit is met een kleine die snachts wakker wordt en de lamp aanzet niet fijn. is er een mogelijkheid dat de lamp meteen op bijvoorbeeld 50% gedimd aangaat

Alvast bedankt

Ik druk op de lichtknop (pulsschakelaar) en dan gaat de lamp aan. Ik heb mijn flow als volgt opgebouwd dan:

Dimmer 2 (scene) is 1 x ingedrukt

en

Lamp kamer is uit

dan

Dim naar 60%

Als ik kijk welke opties ik heb met de fibaro sensor heb ik het volgende

Is aangezet
Is uitgezet
Dim niveau veranderd
energie is verander
en dan is ingedrukt

De oorzaak is waarschijnlijk dat je door het indrukken van de knop, de dimmer inschakelt op de laatste dim-stand en dat je gelijktijdig je flow start, die hem naar 60% regelt.
Om dit te voorkomen moet je de lamp alleen door de flow laten besturen, je kunt dit doen door de knop op S2 aan te sluiten en je flow dus ook op S2 te laten triggeren. In plaats van de aansluiting om te zetten, kun je ook in de Geavanceerde instellingen, de instelling “Wissel input1 en input 2 om” gebruiken.

Da’s een manier die ik ook eens ga bekijken. Nadeel is waarschijnlijk dat wanneer Homey eruit ligt je de lamp niet kan aan zetten.
Ik gebruik in onze badkamer dit:


Geen flows meer nodig hierna en de helderheid wordt door de dimmer zelf bepaald.
Om 6u heb ik een flow die het terug naar 100% zet.

Mogelijk zou dit gedrag ook aan het feit kunnen liggen dat je een halogeenlamp gebruikt. Volgens mij komen die niet op gang als je hem niet eerst even vol aanzet? Ik gebruik zelf een LED-lamp, en daarmee werkt het perfect.

Overigens gebruik ikzelf net als @Fire69 de “Set forced brightness” card:

Ik heb nog een flow voor 's nachts (5%) en 's ochtends (100%).

Verder werkt de knop zonder tussenkomst van Homey voor het daadwerkelijk inschakelen, dus geen vertraging en verlichting is niet helemaal waardeloos als Homey eventjes niet werkt.

Geweldig, had deze optie nog niet ontdekt, goed te weten, bedankt voor de tip :astonished: