Harmony hub not found

Ik heb zaterdag mijn Homey ontvangen en ben nog aan het puzzellen hoe een ander allemaal werkt etc.
Nu heb ik de Harmony app geinstalleerd op de Homey en het probleem is dat er maar 2 van de 3 hubs worden gevonden.
Alle hubs zijn online en bereikbaar via de standaard Harmony app en daar ook te gebruiken.
Enig idee waarom de derde hub niet wordt gevonden door Homey?

Bedankt.

Hoi @Heula,

De harmony hub app heeft een eigen topic op deze locatie:

De app maakt gebruik van discovery om alle hubs op je netwerk te ontdekken. Als 1 hub niet gevonden kan worden wil ik je vragen het volgende te controleren/proberen:

  • Brand er toevallig een rood lampje op de hub die niet gevonden kan worden? Zo ja, kan je hem dan 1 minuut loskoppelen wachten tot het lampje groen wordt en daarna kijken of deze hub gevonden wordt in de app.
  • Kan je controleren of de hub die niet gevonden wordt geconfigureerd is op hetzelfde wifi netwerk als waarop Homey is geconfigureerd?
  • Als je de app herstart kan de hub dan wel gevonden worden?

Klein verzoek van mijn kant zou je vervolg vragen in de app topic kunnen stellen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

De oplossing was simpel zoals altijd alles is als je het weet. Na het opnieuw opstarten van het accespoint waar de hub staat werd deze ineens wel weer gevonden.

Ik zal voortaan in het juiste topic beginnen.

Bedankt.

1 Like