Hasta rullgardin

Hej, har nĂ„gon fĂ„tt hasta rullgardin att fungera med Homey? Den Ă€r 433mhz och jag driver den idag med min gamla telldus znet lite v2 sĂ„ det borde ju inte vara omöjligt? Rullgardinen Ă€r den sista anledningen till att jag har kvar telldusen sĂ„ vore ganska skönt om man fick det att fungera i homey sĂ„ jag kan slĂ€nga ut den


Det finns ingen styrning av Hasta rullgardiner i Homey. DÀremot kan man nog byta styrningen av gardinerna mot nÄgot annat dÄ motorerna ser ut som mÄnga andra.

433 Mhz stöds av Homey men hÄller pÄ att försvinna frÄn marknaden dÄ det protokollet inte kan Äterkoppla hur det gick som Z-Wave och Zigbee kan.

Jag lyckades faktiskt
 Lade in i en tellstick net och sedan skickade den signalen som “fjĂ€rrkontroll” med Homey sunwave bofu blinds
 SĂ„ nu fungerar det klockrent!

1 Like

FörlÄt men hur fick du in Hasta gardinen? FörstÄr inte ditt svar. Funderar pÄ att köpa deras skruvfria med motor, men vill fÄ in i homey :slight_smile:

Tack

Köp ett mÀrke med stöd för homey om du inte har befintliga. Jag hade redan mina sÄ var tvungen att hitta en onödigt komplicerad lösning.

Ah ok. Tack för svar!