Heeft iedere Homey een uniek nummer?

Hallo, ik weet eigenlijk niet of ik dit soort vragen hier mag stellen. Zoniet, mijn excuses en gelieve mijn topic dan te verwijderen.
Heeft iedere Homey een uniek nummer?
De reden hiervoor is: een drietal weken geleden een homey gekocht aan 399 euro via Coolblue. Nu staat hij voor 349 bij Amazon.nl. En omdat ik niet graag mijn flows en instellingen zou kwijt zijn, zou ik eventueel eentje bestellen bij amazon en deze nieuwe retourneren naar Coolblue. 50 euro winst om even naar de post te fietsen.

Ja, iedere Homey heeft een uniek nummer.
Dus nee, je kunt niet zomaar je instellingen of flows overzetten. Hooguit via de backup service waar je voor moet betalen.

Maar vind je dit zelf niet een beetje asociaal?
Ja, je hebt een keer misgegrepen voor de beste prijs;
neem je verlies, volgende keer beter.

Maar om daarmee weer een goedwerkende module terug te sturen, die dan in het beste geval weer op de tweede kans stapel terecht komt…
zo groeit die afvalberg verder…

3 Likes

Het toestel zou in ongeopende originele verpakking verstuurd worden, kan zo de markt weer op.

1 Like

Als je hem niet geopend hebt, hoe kan je er dan flows opgezet hebben???

Eentje aangekocht via Coolblue, daar nu al een paar weken mee bezig.
Nu eentje aankopen via Amazon en deze retourneren naar Coolblue. Dus ongeopend.
Ik heb het reeds vermeld, als deze vraag hier ongepast is, nogmaals mijn excuses en mag zeker verwijderd worden. Ik vroeg mij gewoon af of ik mij de laagste prijsgarantie een beetje mezelf kon toe-eigenen. 50 euro vind je niet op straat.

Screenshot van wat? Producten retourneren mag bij Coolblue tot 30 dagen na aankoop. Daarbij staat nergens dat het product ongebruikt moet zijn. Als er gebruikssporen zijn kan Coolblue eventueel niet het volledige aankoopbedrag retourneren, maar dat is aan hun.

We gaan nu toch niet de moraalridder gaan uithangen? De mensen die bedot zijn door die grote webshops, ik zou ze geen eten willen geven.

En nogmaals, het is hier nooooooooooooooooit mijn bedoeling geweest om een ganse moraaldiscutie te starten. Dat was nu eens gewoon een ideetje die in mijn gedachte opkwam.

PS: het voordeel van nicknames :slight_smile:

Gewoon lekker doen man, 5 tientjes verdiend. Ik zou alleen niet de nieuwe terug sturen maar diegene die je daar gekocht hebt. FF een backup abbo kopen voor 1 euro en het spul overzetten. Daarna de Coolblue Homey weer inpakken.

Zonder je persoonlijk te kennen, vond ik jou al een zalige kerel door al uw kennis en hulp dat u mij reeds geboden heeft.
Uw gedachtengang maakt het er alleen maar beter op! :muscle:

Daar ben ik blij mee. Maar je mag geen u meer zeggen, of uw. Dan voel ik me zo oud gelijk.

Komt in orde. JE mag er op rekenen!!!

1 Like

Ik hoor net dat je Coolblue ook een mailtje kan sturen dat je de Homey nu ergens anders 50 euro goedkoper kan kopen en dat ze dan die 50 euro weer terug overmaken. Is mss ook een idee?
Ik kan niet zeggen van wie ik dit hoorde want dat vind Frans niet leuk.

1 Like

Als iemand die bij Coolblue een tweedekans HomeyPro dacht te kopen en vervolgens een niet-pro Homey in het pro-doosje aantrof kan ik met recht zeggen dat ik zeggen dat ik weinig goede woorden over heb over mensen die retourregelingen misbruiken. Die regeling is voor als het product niet is wat je had gehoopt, omdat je het in de winkel niet hebt kunnen bekijken…

Coolblue heeft het heel netjes opgelost overigens, maar het kostte mij wel de nodige ellende en extra geld. Ook Coolblue verliest geld op dergelijke retouren, door verzendkosten, arbeidsloon en kortingen op tweedekansjes. De optie om Coolblue te melden dat Homey elders goedkoper is lijkt mij de enige juiste optie.

5 Likes

Ik zou het persoonlijk bij coolblue voorleggen en kijken wat zij doen. Is altijd heel coulant naar klanten en denken zeker mee.

Buiten dat. Volgende keer wellicht wachten tot Black friday met geplande aankopen. Kans is tegenwoordig heel groot dat je hetgene wat je wil met korting tegenkomt.

Heb ik reeds gedaan hoor, maar het kon 72 uren vooraleer ik antwoord krijg. Corona…
Mijn verjaardag valt helaas niet op black friday…

Aangekaart maar wilden daarop niet ingaan.