Heiman rookmelders

Na wat rondgesnuffeld te hebben naar slimme rookmelders kwam ik het volgende tegen.

Nu vraag ik me wel af of de prijs klopt. De Heiman Homey app ondersteund de HS1SA-Z. Ook kwamen we de HS3SA-Z tegen, die volgens mij niet ondersteund word.

Wat zeggen jullie… Zou die bovenste van 16,- per stuk ok zijn? De tweede is de prijs voor eentje en de derde op de foto is de nieuwere versie HS3SA-Z. Of kijk ik niet goed?

Ik vermoed dat het 1e artikel een rookmelder is, die niet “smart” is. Dus zonder Zigbee en zonder Z-Wave. Vandaar de prijs. De 2e is zoals er al bij staat de Z-Wave variant die ook door de Heiman app op de Homey ondersteund wordt (ik heb er meerdere in huis hangen). De 3e is de nieuwste variant.

Ps1. Er is ook een Zigbee versie beschikbaar, die werkt (nog?) niet direct samen met Homey.
Ps2. Kijk ook even bij Ali wat de prijzen doen.

Klopt het dat de heiman rookmelder met zigbee protocol niet werkt op de homey bridge ?
En is dit misschien waarom mijn flow ook niet werkt als er rook is dat dan mijn rolluiken omhoog gestuurd worden ?

Yep, zie boven.
Heiman Zigbee rookmelders worden niet ondersteund. Alleen dezelfde melders in Klik Aan Klik Uit branding.

Je hebt ze dus naar ik aanneem niet kunnen koppelen met Homey, dus dan gaat Homey na rook ook je rolluiken niet kunnen aansturen.

Of begrijp ik je jou verkeerd?

Ja je begrijpt me goed als je je ze toevoegd bij homey komen ze dus binnen als onbekend apparaat en dan staat idd bij de geavanceerde instellingen merk heiman maar kocht ze met verpakking van trust . En juist het gekke is dat die nieuwe die ik pas heb gekocht met een verpakking van klik aan klik uit als ik die dan bekijk bij de instellingen staat er trust bij als merk .

Tsja, check je community here. Genoeg berichten er over.
Maar stuur gerust een request naar Athom

En hoe kan ik die berichten ? Welk adres of link ?

Misschien even zoeken op hun site naar support?
Zoekfuncties kunnen enorm handig zijn…! :wink:

1 Like