Heimdall status indicator

Hebben de Heimdall gebruikers hier. Ook iets van lampje of iets dergelijks waarmee je visueel kan zien of je alarm staat ingeschakeld ?

Dus je loopt smorgens bv naar beneden, dat je in 1 oog opslag ziet. of je vriendin/vrouw het alarm al heeft uitgeschakeld. En dat je dus niet in je app moet kijken, of op de gok een switch moet klikken.

En wat voor alarm sirene hebben jullie in gebruik?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Ik heb het zo geregeld dat zodra ik of een ander wakker word de toezicht terugschakeld en je door het huis kunt lopen. Als ik later voorbij een specifieke pir loop schakelt het alarm helemaal af en kun je ook naar buiten lopen.

Ik gebruik 2 van deze sirenes waar ik helemaal tevreden over ben;

https://www.robbshop.nl/vision-zwave-plus-alarmsirene-op-batterijen?gclid=CjwKCAjw7_rlBRBaEiwAc23rhp9gmOEOqlx2f7b8qgGQr6QB9zie1u3vV9d7cyMyGfg3RjP7M_2WrhoCiSoQAvD_BwE

1 Like

Tnx voor je reactie ! Die sirene is een goede optie. Maar je maakt dus geen gebruik van een ledje of een panel waarmee je in 1 oogopslag kan zien of je Systeem staat ingeschakeld of niet?

Misschien met de led-ring op de homey zelf?

1 Like

Opzich prima idee. Maar het liefst heb ik een panel of led indicator bij de voordeur. En mijn homey staat in de woonkamer.

Nee ik heb geen zichtbare verklikker. Ik krijg een push bericht als het alarm afschakeld op mijn telefoon en als het alarm wel zou afgaan zie ik het aan de verlichting die bij springt.

Als je dit graag wilt zou je misschien een nachtlampje in een smart stopcontact kunnen stoppen en deze laten in/uit schakelen met het alarm.

Ow ja… zo simpel kan het zijn. Helemaal niet aan gedacht. Tnx !

Op de tussenstekker van Fibaro zit ook een led-ring die je kan aanpassen… die kan je overal plaatsen waar je wil

1 Like

Nog simpeler ja👍

Helemaal super idd… ik had nog een fibaro plug liggen… Die heb ik nu in gebruikt. Werkt perfect… Rood en Groen verlicht aan de hand van de status van het ALARM… Stopcontact naast me NUKI slot gemaakt dus altijd in 1 opslag te zien… super bedankt voor je suggestie.